Renault odhalil piatu generáciu svojho rodinného kompaktu s názvom Megane. Nové auto príde na trh s prívlastkom E-Tech Electric, pretože o pohon sa postarajú výhradne elektromotory a batéria. Okrem toho prináša jemne zvýšenú karosériu a drobné oplastovanie, hlavnou konkurenciou budú Volkswagen ID.3 a Nissan Leaf.
Ide o prvé sériové auto, ktoré debutovalo po oznámení budúcej stratégie Renaulution v januári, do predaja príde nový Megane vo februári 2022. Je to tiež prvé z elektrických vozidiel Renault „generácie 2.0“ a je založené na platforme CMF-EV Alliance Renault-Nissan navrhnutej špeciálne pre modely poháňané elektrinou. Megane E-Tech Electric bude k dispozícii s batériou o kapacite 40 kWh alebo 60 kWh, pričom tieto dve možnosti ponúknu maximálny dojazd 300 respektíve 470 kilometrov.

Rýchle nabíjanie pri maximálnom výkone 130 kW DC umožňuje nabitie z 15 až na 80 percent v priebehu 30 minút. Rovnako ako u menšieho modelu Zoe, palubná nabíjačka bude kompatibilná so striedavým napájaním s výkonmi 7,4, 11 a 22 kW – posledné dve budú však voliteľné. Štyri úrovne rekuperačného brzdenia tiež pomáhajú nabíjať batériu pri spomaľovaní, v opačnom prípade by táto energia bola zbytočne stratená. Nastavujú sa pomocou pádiel na volante, pričom úroveň 0 neposkytuje žiadny brzdný účinok a úroveň 3 umožňuje jazdu jedným pedálom. Aj keď platforma CMF-EV podporuje dvojmotorové usporiadanie pohonu (elektromotor na prednej a zadnej náprave), E-Tech Electric bude k dispozícii iba vo forme pohonu predných kolies. K dispozícii budú dva výkony elektrického motora, pričom prvý ponúkne výkon 129 koní a krútiaci moment 250 Nm, zatiaľ čo druhý bude disponovať výkonom 218 koní a krútiacim momentom 300 Nm.

Najrýchlejší elektrický Megane zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 160 km/h. Netreba zabúdať, že maximálku Renault po novom elektronicky obmedzuje na túto hodnotu naprieč celým portfóliom. K dispozícii sú režimy jazdy Eco, Comfort a Sport, ktoré menia konfiguráciu riadenia, plynového pedála, vnútorného osvetlenia a displeja. Megane ponúka tiež slušnú ťažnú kapacitu až 900 kg. Automobil s veľkými batériami váži cez 1 600 kg. Renault však tvrdí, že nový Megane je o 80 až 100 kg ľahší než jeho konkurenti v rôznych špecifikáciách a ide o najľahší rodinný elektrický crossover na trhu. Na materiáloch sa však nešetrilo, práve naopak. Výrobca sľubuje výrazné zlepšenie komfortu a bezpečnosti vďaka dodatočnému materiálu vo dverách a väčšiemu množstvu peny v podlahe, aby eliminovala rušivé zvuky, ktoré by ste inak bez spaľovacieho motora pod kapotou mohli započuť.

S celkovou hrúbkou iba 110 mm je kvapalinou chladená batéria jedna z najštíhlejších na trhu. Navyše poskytuje až o 20 % väčšiu energetickú hustotu než články používané v modeli Zoe. To umožnilo nižšiu a úplne rovnú podlahu vo vnútri auta, čo pomohlo udržať celkovú výšku kompaktu na úrovni 1,5 metra.
Vďaka 2,7-metrovému rázvoru kolies (podobnému svojmu najbližšiemu rivalovi, Volkswagenu ID.3) a kolesám tlačeným čo najbližšie k rohom auta ponúka Megane E-Tech Electric vo vnútri dobrú úroveň priestoru. Renault sa zameral aj na batožinový priestor modelu, po novom ponúkne až 440 litrov (absencia zadného motora pomáha zlepšiť batožinový priestor).

Obísť nemôžeme ani nový interiér elektrického modelu. Pochváliť musíme využitie nových recyklovateľných materiálov, ktoré boli vyrobené s ohľadom na životné prostredie. Nepáči sa nám však zvláštny tvar volantu, ktorý po novom pripomína skôr šesťuholník ani absencia klasického ovládania klimatizácie. Renault len nedávno prišiel s pekným panelom ventilácie a nerozumieme, prečo sa ho niekto rozhodol znovu vymeniť za menej intuitívny tlačidlovo-dotykový systém.