Vyskúšali sme si jazdu s obmedzovačom rýchlosti! Je to zlý sen, ktorý sa čoskoro stane realitou

Stále dúfam, že informácie o povinných obmedzovačoch rýchlosti sú akýmsi zlým snom, z ktorého sa prebudím. Zatiaľ som si takúto jazdu vyskúšal, a neodporúčam ju.
Vydané  Text: 

Nemusíte byť génius, aby ste si uvedomili, že obmedzovanie rýchlosti auta nie je vôbec dobrý nápad. Napriek tomu sa našlo dostatočne veľa ľudí s podstatne nižším mozgovým potenciálom a výsledkom je, že **budúci rok sa majú zavádzať povinné obmedzovače rýchlosti v autách.** Detailom ohľadom obmedzovačov sa venoval na [našom webe autoviny.sk](https://www.autoviny.sk/reportaze/122487/povinny-obmedzovac-rychlosti-ma-vodica-otravovat-dovtedy-pokial-neznizi-rychlost-pozrite-si-oficialny-navrh) môj kolega Peter Orosz, ja sa zameriam na prax. Väčšina áut už obmedzovač rýchlosti má, mnohé z nich sú dokonca inteligentné. **Ale často sa mi stáva, že auto rýchlosť na aktuálnom úseku nenačíta správne.** Predstavte si, že každé auto si názor o rýchlosti spraví samo. To bude zábava! Ďalšia vec je manévrovací priestor. Tu totiž nejde o to, že obhajujem pirátstvo a jazdu nedovolenou rýchlosťou. Ale koľkokrát je pridanie plynu oveľa rozumnejší manéver než brzdenie. Napríklad pri pripájaní sa z vedľajšej cesty, alebo aj pri bežnej zmene jazdných pruhov. Predstavte si, že by ste namiesto zrýchlenia o 10 km/h a zaradenia sa pred obchádzané auto radšej brzdili a čakali, kým vás niekto pustí. > Absolvoval som jeden deň so zapnutým obmedzovačom rýchlosti. Takú nechuť z jazdy a pocit bezmocnosti som už dávno nezažil. Viete si predstaviť, čo to spraví vďaka efektu gumy s premávkou za vami? **Už pri priemerne hustej premávke garantujem, že kvôli vám bude musieť niekto sto metrov vzadu zastaviť a vznikne kolóna.** Obmedzovač rýchlosti sa má dať našťastie krátkodobo obísť stlačením plynového pedálu až na podlahu. Tu si neodpustím iba jednu poznámku: viete, aké zrýchlenie dosahuje hoc aj priemerný elektromobil (ktorých bude v premávke čoraz viac) pri rýchlosti 50 km/h, keď naplno zošliapnete plyn? To ešte len bude radosť iná. Naschvál som absolvoval jeden deň so zapnutým obmedzovačom rýchlosti a poviem vám, takú nechuť z jazdy a pocit bezmocnosti som už dávno nezažil, **nehovoriac o množstve nepríjemných situácií.** Toto nie je o pirátstve a jazdení nedovolenou rýchlosťou. Toto je o bezpečnej defenzívnej jazde. A vôbec, kto povedal, že pri dodržaní maximálnej povolenej rýchlosti sa nemôže stať nehoda? Stačí od nudy čumieť do telefónu, k čomu sa asi nakoniec uchýli veľká časť motoristov. A čím sme si pomohli? Nebolo by ozaj lepšie popracovať na prísnejšej výučbe na autoškolách? ### VIDEO




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.