Aktuality

OFICIÁLNE: Toto je nová Dacia Jogger! Pôjde o najlacnejší sedemmiestny hybrid na trhu

  • Dacia Jogger je nový sedemmiestny crossover
  • V ponuke nahradí modely Dokker, Lodgy či Logan MCV
  • Okrem benzínových a LPG motorizácií ponúkne aj hybrid s elektromotorom
  • Oficiálna cena podlezie hranicu 15 000 eur

Dacia podčiarkuje svoje ambície v segmente s ďalším cenovo dostupným rodinným modelom, ktorý ponúkne až 7 miest na sedenie. Po modeloch Duster, Sandero, Logan a Spring ide o ďalšiu etapu novej produktovej stratégie, pričom do roku 2025 by mali do ponuky pribudnúť ešte dva nové modely. Nový Jogger sa opiera o rovnakú platformu CMF-B ako jeho menší súrodenci Sandero či Logan, ale s rázvorom kolies natiahnutým o ďalších 300 mm.

Podľa značky má ísť o kombináciu „praktickosti kombi, priestrannosti MPV a štýlu SUV“, Jogger okrem toho poskytne nadštandardnú svetlú výšku 200 mm a so svojou dĺžkou 4 547 mm ide najväčší súčasný model rumunskej automobilky.

Dacia Jogger (Predstavenie)

Len s pohonom predných kolies

Napriek bohatému oplastovaniu, strešným nosičom a rozmerom bude novinka, podobne ako Sandero Stepway, dostupná len s pohonom predných kolies. Skutočným autom do terénu tak bude naďalej Duster.

Jogger bol v prvom rade navrhnutý tak, aby nahradil modely Dokker, Lodgy a Logan MCV, má tri rady flexibilných sedadiel, pričom stredný rad sa pohybuje dopredu a delí sa v pomere 60:40.

Dacia Jogger (Predstavenie)

Základný objem batožinového priestoru je 160 litrov, po sklopení tretieho radu sedadiel narastie až na 708 litrov. Sedadlá sa však nedajú elegantne sklopiť do podlahy a nebudete ich môcť ani posúvať dopredu či dozadu. Dacia tvrdí, že tieto technické zmeny by predražili sedadlá a zaberali viac miesta.

Sandero a Jogger sú identické po B-stĺpik, potom dochádza k nárastu výšky strechy o 40 mm, aby poskytla dodatočný priestor na hlavu pre cestujúcich a náklad.

Dacia Jogger (Predstavenie)

Pre multimediálne rozhranie sú ponúkané tri systémy: Media Control, ktorý obsahuje dokocaciu stanicu pre telefón namiesto obrazovky, Media Display pridáva štyri reproduktory a 8-palcový dotykový displej. Vrcholný Media Nav prináša bezdrôtový Android Auto a Apple CarPlay, navigáciu a šesť reproduktorov.

Vďaka flexibilnej platforme požičanej od materskej firmy Renault (ktorá ju používa pre Clio a Captur) bude Jogger ponúkať tri motory. Štandardom má byť litrový trojvalec s výkonom 110 koní a krútiacim momentom 200 Nm. K dispozícii bude aj LPG verzia s výkonom 99 koní s použitím rovnakého dvojpalivového motora, ktorý sa objavuje v modeloch Logan a Sandero. Bližšie informácie o zrýchlení či spotrebe jednotlivých motorizácií zatiaľ zverejnené neboli.

Dacia Jogger (Predstavenie)

Aj ako hybrid

Veľkou novinkou pre Daciu má byť uvedenie prvého full-hybridného systému v roku 2023, ktorý by mal kombinovať 1,6-litrový benzínový motor a dva elektromotory (jeden elektromotor a druhý posilnený alternátor) s viacrežimovou automatickou prevodovku a batériou s kapacitou 1,2 kWh. Značka tvrdí, že s týmto pohonom by Jogger mal byť schopný jazdiť až 80 % času v meste na elektrickú energiu. Pohon tak bude s najväčšou pravdepodobnosťou pripomínať Clio E-Tech.

Dacia Jogger (Predstavenie)

V tejto fáze sa neplánuje žiadny zásuvkový hybrid (PHEV), aj keď flexibilita platformy naznačuje, že by v budúcnosti mohol do ponuky pribudnúť. Šéf dizajnu Dacie podotkol, že vďaka novej platforme môžu novú techniku implementovať v rekordne krátkom čase. „Môžeme túto existujúcu technológiu vziať a veľmi rýchlo ju prispôsobiť, pretože platforma je rovnaká. Na jeho zmenu by sme potrebovali menej ako jeden rok,“ vysvetľuje David Durrand.

Objednávky na nový model by sa mohli spustiť ešte koncom tohto roka, do showroomov dorazia prvé kusy vo februári 2022.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie