Sú elektromobily naozaj ekologické? Organizácia Carbon Trust zverejnila výsledky drobnohľadu Kie EV6

Hodnotilo sa všetko od získavania surovín cez zaobstarávanie dielov, prepravu dielov, montáž vozidiel, distribúciu používanie a recyklovanie na konci životnosti.
Vydané  Text: 

**Kia EV6 získala od organizácie Carbon Trust** produktový certifikát uhlíkovej stopy a označenie „Carbon Measured“ (zmeraná uhlíková stopa). Spoločnosť Kia sa tak stala prvým kórejským výrobcom vozidiel, ktorý získal tento certifikát. Carbon Trust sa venuje poradenstvu v oblasti klimatických zmien a udržateľnosti. Spoločnosť Kia vo svojej stratégii „Plán S“ stavia do popredia elektrifikáciu ako kľúč k budúcnosti a buduje základy pre kompletné produktové portfólio s 11 novými akumulátorovými elektromobilmi (BEV). **Tento cieľ chce dosiahnuť už do roku 2026**. EV6 je prvý model, ktorý bude uvedený v rámci tejto novej stratégie a vraj spoločnosť vyvinula maximálne úsilie, aby viac než len mobilitu s nulovými emisiami. Pri výrobe modelu sa preto využíva celý rad ekologických materiálov, napríklad plastové diely, rohože a poťahy sedadiel sú vyrobené z recyklovaného polyetylénu; jedno vozidlo obsahuje ekvivalent stosiedmich 500 ml PET fliaš. Nezávislá organizácia Carbon Trust poskytuje odborné poradenstvo popredným spoločnostiam na celom svete. Firmám radí o možnostiach v oblasti udržateľnosti a znižovania uhlíkových emisií a tiež meria a certifikuje environmentálny vplyv organizácií, dodávateľských reťazcov a produktov. ### Aké sú teda tie celkové emisie? Úhrnné emisie skleníkových plynov spojené s modelom EV6 boli zmerané podľa noriem PAS2050 v rámci robustného systému hodnotenia produktov, ktorý organizácia Carbon Trust používa. Sú tam zahrnuté emisie vznikajúce od získavania surovín až po koniec životnosti produktu a vyjadrujú sa v ekvivalentoch oxidu uhličitého (CO2e). Označenie „Carbon Measured“ (zmeraná uhlíková stopa) od organizácie Carbon Trust **osvedčuje presnosť týchto meraní** a poskytuje zákazníkom nezávisle overenú informáciu o uhlíkovej stope produktu, ktorý si kupujú. Sangdae Kim, riaditeľ divízie strategického obchodného plánovania spoločnosti Kia, povedal: „Je to dôležité potvrdenie správnosti širokého spektra našich opatrení na zmenšenie uhlíkovej stopy za celý životný cyklus vozidla. Súčasne so zavádzaním ďalších elektrifikovaných modelov do nášho portfólia budeme v nasledujúcich rokoch zvyšovať aj naše ekologické úsilie a dbať na čo najvyššiu transparentnosť, pokiaľ ide o vplyv na životné prostredie. Spolupráca s organizáciou Carbon Trust pri získavaní certifikátu „Carbon Measured“ bola skvelá. Išlo o jeden z prvých krokov v rámci implementácie našich nových ekologických iniciatív.“ Spoločnosť Kia si plne uvedomuje svoju povinnosť dbať na udržateľnosť. V roku 2019 získala certifikát „systému energetického manažérstva“ (ISO 50001) od Medzinárodnej organizácie pre normalizáciu (ISO) a nedávno podala žiadosť aj o certifikát od kórejskej komisie RE100ii. Výrobca však vo svojej tlačovej správe neuviedol, aký je odhad celkových emisí počas výroby a prevádzky vozidla. Napokon, takýto údaj je skoro nemožné realisticky odhadnúť práve tak, ako to nie je možné pri automobiloch so spaľovacím pohonom. Všetko je totiž závislé na tom, ako sa dané vozidlo používa, kde a ako dlho.

Kia bude mať ďalší elektromobil, EV4 má osloviť ešte nižšou cenou ako EV6

Kia je pripravená rozšíriť svoj sortiment elektrických automobilov o stredne veľký model EV4, ktorý by mal byť odhalený už v roku 2022.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.