Autobazár odhalil, čo motoristi naozaj chcú: klasické rodinné MPV a jazdené luxusné kombi

Až tretina jazdených áut v autobazároch sú kombi, zároveň dramaticky vzrástol predaj jazdených áut typu MPV.
Vydané  Text: 
Počas tohtoročného už druhého „covidového“ leta sa podobne ako vlani množstvo Slovákov vydáva za zážitkami na dovolenky po Slovensku alebo uprednostňujú oddych na chatách a chalupách. Preto stúpa záujem o vozidlá kombi, SUV a MPV, ktoré majú pre tento typ dovolenky ideálne parametre s veľkým batožinovým priestorom. Najvýraznejší nárast je v kategórii luxusnejších modelov v prevedení kombi, ako sú napríklad BMW 3 alebo Škoda Superb. Vyplynulo to z analýzy najväčšieho predajcu ojazdených automobilov, známeho ako „áčka“. „Podiel predaných kombíkov sa za posledný mesiac vyšplhal na tridsať percent a ide tak o najpredávanejší variant vozidiel. Zákazníci pre pandemické opatrenia obmedzili cestovanie hromadnou dopravou, preto väčšie vozidlá „valcujú“ tie menšie, ako sú napríklad hatchbacky, ktoré boli donedávna najpredávanejším variantom vôbec. Prevedenie SUV sa pohybuje v predajoch na 21 percentách. Najviac ale vzrástol dopyt po MPV, ktorých sa len v júli predalo o 26 percent viac ako pred rokom,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva skupiny AURES Holdings. „Tohtoročná letná sezóna patrí všeobecne k tým najsilnejším v našej histórii, čo potvrdzuje aj fakt, že sme v júli predali vôbec najviac automobilov v porovnaní s predchádzajúcimi júlmi za dobu takmer tridsaťročnej histórie. V rámci skupiny sme predali vyše 8 700 automobilov,“ doplnila Topolová. Hoci v rebríčku obľúbenosti veľkopriestorových automobilov vedú stále kombi verzie – Škoda Octavia (10,7 %), Škoda Fabia (6,3 %) a Volkswagen Passat (5,6 %), oproti vlaňajšku sa ich predalo v sieti autocentier AAA AUTO o dosť menej. V prípade Škody Fabia poklesol záujem dokonca o 15,3 %. Do popredia sa začínajú dostávať aj donedávna o niečo menej obľúbené modely v prevedení kombi. Napríklad záujem o BMW 3 sa za posledný mesiac zdvojnásobil. V kategórii luxusných vozidiel rastie aj záujem o Škodu Superb, ktorá je zároveň štvrtým najpredávanejším veľkopriestorovým automobilom tohtoročného leta. Najpredávanejšie veľkopriestorové vozidlá za leto 2021:
MPV SUV Kombi
1 Volkswagen Touran Škoda Yeti Škoda Octavia
2 Hyundai ix20 Kia Sportage Škoda Fabia
3 Škoda Roomster Dacia Duster VW Passat
4 Ford S-Max Hyundai ix35 Škoda Superb
5 Citroën C4 Grand Picasso Volkswagen Tiguan Ford Focus
Zdroj: AAA Auto „Pandémia a zmena cestovateľských zvyklostí Slovákov ovplyvňuje aj nároky na výbavu automobilov. Hoci komfortné prvky sú stále na vzostupe, teraz pozorujeme pri záujme o ne ešte výraznejší nárast. Napríklad automatickú prevodovku si volí u väčších automobilov o osemnásť percent viac zákazníkov ako vlani a tento dopyt tak tvorí už takmer tretinu zo všetkých predaných vozidiel. To je najviac v našej histórii,“ upozornila Karolína Topolová. Oproti vlaňajšku vzrástol aj záujem o autá s náhonom na všetky štyri kolesá. Zaujímavý je aj vývoj v prípade voľby paliva, kde diesel poráža benzín a ďalšie alternatívne palivá s podielom 60 %, a to aj napriek tomu, že dopyt po benzíne pri veľkopriestorových automobiloch narástol medziročne o 16 %.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!