Mnohých z vás zaujíma, ako prebieha recyklácia batérie z elektromobilu. Za týmto problémom sa skrýva pomerne náročný proces mechanického rozloženia a následného chemického čistenia. Aj tak ide o lepšie riešenie, ako tieto batérie "zakopať" do zeme.
Na druhú stranu Na-Ion batérie by mali byť dostupné za podstatne nižšie ceny. I**ch problémom však je, že najvyššia energetická hustota momentálne dosahuje len 160 Wh/kg**. Pre porovnanie, **pri Li-Ion batériách sa energetická hustota pohybuje na maximálnej úrovni až 265 Wh/kg**. CATL si však dáva za cieľ, že druhá generácia ich batérií postavených na báze sodíka bude mať energetickú hustotu až 200 Wh/kg.
### Nabijú sa už za 15 minút
Napriek nižšej energetickej hustote majú Na-Ion batérie jednu nespornú výhodu oproti Li-Ion batériám. Tou výhodou je fakt, **že na 80% kapacity sa dajú nabiť už za 15 minút** a to bez toho, aby došlo k ich závažnejšiemu poškodeniu z dlhodobého hľadiska. Na-Ion batérie by tak teoreticky mohli zvládnuť podstatne viac cyklov, ako tie, ktoré sú v elektromobiloch používané dnes.
**Ďalšou výhodou z pohľadu bežného užívateľa sa javí byť ich kapacita v chlade. Podľa výskumov je kapacita Na-Ion batérií pri teplote -20 stupňov už dnes na úrovni 90%.** Pre porovnanie, kapacita prvých generácií Li-Ion batérií pri rovnakej teplote bola len 60%. To, že sa jedná o sľubnú technológiu do budúcna má potvrdzovať aj fakt, že o spoločnosť CATL a jej nové batérie sa aktívne zaujíma aj americká Tesla. Navyše, za oboma technológiami batérií stojí priekopník v tejto oblasti a nositeľ Nobelovej cena John Goodenough.