VW podstatne zlepšil predaje elektromobilov!

Európa vedie, USA sú 2.najväčší trh a Čína zaostáva.
Vydané  Text: 
**Volkswagen všetko vsadil na podporu elektrických áut** a chce byť európskou jednotkou. Ako sa darí ich stratégií a čo môžeme očakávať? Predaj elektromobilov koncernu VW Group v prvom polroku vyskočil o 165%, čo bolo posilnené najmä dopytom Európy. **Druhým** najväčším trhom skupiny sú **USA**, zatiaľ čo **Čína zaostáva**. Globálne dodávky plne elektrických vozidiel koncernu Volkswagen sa v prvom polroku viac ako zdvojnásobili, a to prevažne dôsledkom dopytu v Európe. Dodávky plne elektrických modelov značiek VW – Audi, Porsche a Škoda vzrástli o 165 percent na 170 939 zo 64 462 za rovnaké obdobie minulého roka. **Európa bola najväčším trhom elektromobilov** s tržbami 128 078, čo je nárast až o 156 percent. Koncern síce priznal, že na výrobe **aktuálne prerábajú** a táto prognóza by sa mala držať aj najbližšie roky, no dobrou správou je, že značka **VW tvorila väčšinu tržieb skupiny z predaja plne elektrických automobilov**. Nasledujúce kroky budú ovplyvnené jednotlivými lokálnymi európskymi trhmi a ich pravidlami. Napríklad v Holandsku sa snažia o podporu predaja elektromobilov zvýšením daní na naftové SUV a zdražením fosílnych palív. **Cena benzínu** sa tam nedávno vyšplhala **až nad 2 eurovú hranicu**! USA a Čína boli vzdialené – druhé a tretie, pričom tržby v USA vzrástli o 321 percent na 18 514 a Čína o 110 percent na 18 285. Mnohí odborníci sa zhodnú na tom, že aj napriek aktuálnym číslam Číny, je stále schopná splniť svoje tohtoročné ciele. Nemecký automobilový analytik Matt Schmidt nie je doterajšími výsledkami prekvapený, práve naopak. „Ak sa pozriete na stratégiu VW na rok 2021, zdá sa, že presne to očakávajú – objemy sa v Q3/Q4 zdvojnásobia oproti Q1/Q2,“ povedal Schmidt. Aj šéf predaja VW Group Christian Dahlheim sa drží podobnej teórie a uviedol, že **automobilka očakáva, že predaj v Číne v treťom štvrťroku výrazne vzrastie od júnového uvedenia sedemmiestneho elektrického crossoveru ID.6 na trh**.
Koncept elektromobilu e-tron od značky AUDI
Prvá EV novej generácie tejto značky, kompaktný hatchback ID.3, bola v Európe uvedená na trh minulý rok. Nasledoval crossover ID.4, ktorý bol v marci predstavený aj v USA a Číne. Dodávky plne elektrických automobilov značky VW vzrástli v prvom polroku o 182% a to na 92 859. **Audi**, ktoré predáva Q4 e-tron a e-tron GT, zaznamenalo nárast predaja plne elektrického vozidla o 69% na 32 775. **Porsche**, ktorého jediným plne elektrickým autom je **Taycan**, predalo 19 822 EV, čo je nárast až o 342%! Predaje plne elektrických automobilov značky Škoda dosiahli 17 697, čo je nárast o 257%, zatiaľ čo Seat predal 6 172 plne elektrických automobilov, čo predstavuje nárast o 186%. V priebehu nasledujúcich 5 rokov VW vynaloží zhruba **55 miliárd dolárov na elektrifikáciu** svojich automobilov a SUV všetkých svojich značiek.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku

  • Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.

     Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu.  Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.