V Európe príde Civic o manuálnu prevodovku, k dispozícii bude len ako hybrid!

Európske emisné normy prinútili Hondu vzdať sa manuálnej prevodovky. Hybridný systém s klasickou radiacou pákou už nepočíta.
Vydané  Text: 

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.

Honda dokončí elektrifikáciu svojich európskych modelov, obyčajný Civic bez elektromotora a automatu už pravdepodobne neuvidíme. > Civic bude v Európe ponúkaný iba ako hybrid, uviedla vo štvrtok vo vyhlásení Honda. Kompaktný automobil bude využívať hnacie ústrojenstvo automobilky známe pod označením e:HEV (hybridné elektrické vozidlo), ktoré spája 1,5-litrový benzínový motor s elektromotorom. Fanúšikovia, ktorí ešte stále veria v príchod ostrých verzií s klasickým manuálom, sú momentálne v napätí, pretože **Honda Civic Type R pre Európu nebola automobilkou dodnes potvrdená.** Bežné verzie modelu Civic sa začnú v Európe oficiálne predávať až na jeseň budúceho roka. Jeho uvedenie na trh zavŕši cieľ spoločnosti, aby **všetky hlavné európske modely obsahovali elektrifikované pohonné jednotky do konca roku 2022.** Nejde však o jedinú zmenu, ktorú automobilka prinesie. Honda už nebude vyrábať európske verzie automobilu v anglickom Swindone. Továreň bude v júli zatvorená, **pretože automobilka zmenšila svoju globálnu výrobnú sieť.** Honda však ďalej neuviedla, kde sa budú európske modely vyrábať. Spoločnosť Honda predala v Európe minulý rok 17 008 kusov modelu Civic, čo je podľa údajov prieskumov trhu JATO Dynamics pokles o 54 % oproti predchádzajúcemu roku.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.