Svetovým autom roka 2021 sa oficiálne stalo prvé elektrické SUV od Volkswagenu

Svetovým autom roka 2021 sa oficiálne stalo elektrické SUV VW ID.4. Elektromobil dokázal najviac osloviť najmä vďaka rozšírenej realite či obrovskému head-up displeju, ale aj svojmu ohľadu na životné prostredie.
Vydané  Text: 

Cena Svetové auto roka je jedna z najprestížnejších cien udeľovaných v automobilovom priemysle. Každoročne túto cenu získa auto, ktoré dokázalo najviac osloviť 90 člennú komisiu medzinárodných motoristických novinárov z 24 krajín sveta. Pre tento rok bolo ocenenie udelená prvému elektrickému SUV od značky Volkswagen, modelu ID.4. Na margo akéhosi automobilového Oscara, sa vyjadril aj aktuálny šéf automobilky Volkswagen Ralf Brandstätter: „Teší nás, že náš model ID.4 vyhral anketu Svetové auto roka. Nielen preto, že ide o jedno z najdôležitejších ocenení automobilov na svete, ale najmä preto, že porota dokázala oceniť náš skvelý nápad a skvelý tím. Model, ktorý je určený pre kľúčové trhy ako Európu, Čínu a USA, prináša našu elektrickú ofenzívu do celého sveta.“
Je dobré pripomenúť, že ocenenie Svetové auto roka môže získať jedine také auto, ktoré má ročnú produkciu minimálne 10 000 kusov a predáva sa aspoň na dvoch kontinentoch. Tieto atribúty nové ID.4 bez problémov spĺňa. „Ocenenie Svetové auto roka predstavuje veľký úspech pre celý náš ID. tím. Podarilo sa nám vyvinúť auto, ktoré v najdôležitejšom segmente kompaktných SUV naštartuje zmenu systému e-mobility a zároveň ponúkne aj vynikajúcu každodennú použiteľnosť. S ID.3 a nadchádzajúcimi členmi rodiny ID. vyrábame inovatívnu elektrickú mobilitu na veľkom trhu pre všetkých ľudí.“, hovorí Thomar Ulbrich, člen predstavenstva pre rozvoj značky VW. Volkswagen ID.4 sa nestal najlepšie hodnoteným autom roka len tak. Porota ocenila najmä ohľaduplnosť k životnému prostrediu a taktiež aj viaceré inovatívne riešenia. Jedným z nich je aj obrovský head-up displej, ktorý umožňuje premietať viaceré informácie na čelné sklo. Taktiež výborné hodnotenie dostala aj rozšírená realita, ktorú tento head-up displej ponúka. Netreba však zabudnúť ani na prediktívny tempomat či Travel Assist.
ID.4 okrem iného taktiež položil nové štandardy pre oblasť digitalizácie vozidiel koncernu Volkswagen. Ide predovšetkým o možnosť bezdrôtového aktualizovania systému alebo pridávanie nových funkcií. Volkswagen pritom nezískal ocenenie Svetové auto roka prvýkrát. Za ostatné roky sa mu to podarilo napríklad s Golfom v roku 2009, s Polom v roku 2010, s malým mestským Up! V roku 2012. O rok neskôr si víťazstvo v ankete zopakoval Golf, no a tento rok už zmienené ID.4.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.