Šéf Toyoty sa pustil do politikov, ktorí presadzujú elektromobily! Sú vraj naivní a autám vôbec nerozumejú

Problematike ekologickej legislatívy sa pravidelne venujeme aj na autovinách. Každý deň informujeme o čoraz prísnejších emisných normách, ktoré ovplyvňujú ponuku modelov na trhu. Výrobcovia, samozrejme, musia reagovať na prijímané požiadavky a prispôsobovať sa zmenám. Problém však vidíme v tom, že **politicky motivované rozhodnutia sú postavené na populistických ilúziách o záchrane planéty a dobre fungujú len na papieri.** Politik… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Problematike ekologickej legislatívy sa pravidelne venujeme aj na autovinách. Každý deň informujeme o čoraz prísnejších emisných normách, ktoré ovplyvňujú ponuku modelov na trhu. Výrobcovia, samozrejme, musia reagovať na prijímané požiadavky a prispôsobovať sa zmenám. Problém však vidíme v tom, že **politicky motivované rozhodnutia sú postavené na populistických ilúziách o záchrane planéty a dobre fungujú len na papieri.** Politik vidí budúcnosť v batériových elektromobiloch, pretože elektromobil nemá výfuk a nevypúšťa emisie do ovzdušia. Mnohí však ignorujú ďalšie aspekty ako napríklad proces výroby batérií, ich recykláciu alebo spôsob získavania elektrickej energie pre samotné nabíjanie. **Táto krátkozrakosť politikov trápi aj šéfa automobilky Toyota,** ktorý sa nedávno otvorene rozprával s domácimi novinármi na tlačovej konferencii usporiadanej japonskou asociáciou výrobcov automobilov. Akio Toyoda reagoval na otázky týkajúce sa plánovaných zákazov predaja áut so spaľovacími motormi bez pozlátky. Podľa neho je okolo elektrických áut zbytočný rozruch, označil ich dokonca za umelo preceňované. A politici vraj ani nechápu, čo vypúšťajú z úst. *„Keď politici vystúpia s vyhláseniami typu „zbavme sa všetkých áut používajúcich benzín“…rozumejú tomu vôbec?“* pýtal sa nahnevaný Toyoda, ktorý si uvedomuje možné dôsledky týchto politických vyhlásení na automobilový svet. Ak by Japonsko chcelo od roku 2030 zakázať predaj áut so spaľovacími motormi, ako niektorí politici hlásajú, znamenalo by to investíciu 135 až 358 miliárd dolárov len do infraštruktúry. **Navyše Toyoda podotýka, že v Japonsku (rovnako ako celosvetovo) sa väčšina elektrickej energie vyrába spaľovaním uhlia a zemného plynu,** čo podľa šéfa znamená jediné – elektromobily nemajú šancu znížiť emisie CO2. Ak táto zmena prebehne, bude to podľa Toyodu stáť, kvôli zmenám vo vývoji a výrobe elektrických áut, milióny pracovných miest výmenou za nič. Výsledkom bude, že mnohí ľudia v odbore jednoducho prídu o prácu, minú sa miliardy na infraštruktúru a na ďalšie zbytočné investície, ktoré emisie CO2 sa rovnako neznížia.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.