Nový Jeep Compass je tu! Väčší, modernejší a bezpečnejší, avšak stále rovnako ikonický

Jeep Compass vám dáva na výber medzi benzínom, elektrinou a ich kombináciou. Prináša nové zážitky, ale ctí si tradície. Je to auto, s ktorým sa vám otvorí svet v celej svojej kráse.

„Až o 55 mm viac miesta na kolená, 550-litrový kufor, bezkonkurenčná variabilita – to všetko na dĺžke iba 4,55 metra. Aby bolo jednoduchšie parkovanie aj jazda v teréne.“

Nový Jeep Compass stavia na dobre položených základoch svojho predchodcu a všade pridáva niečo navyše. Avšak bez toho, aby zradil svoju vlastnú identitu. Stále je to kompaktné SUV, ale teraz s ešte ikonickejším dizajnom a schopné lepšie poslúžiť moderným zákazníkom. A to sa týka nielen života na palube, ale aj na cestách – či už sú asfaltové, alebo nie.

Nový Compass je pripravený na výzvy, nech už ich prinesie akýkoľvek terén. Verzia s pohonom predných kolies nie je nijako oklieštená: ponúka nadštandardnú svetlú výšku až 200 mm, nájazdový uhol 20°, prejazdový uhol 15° a odjazdový uhol 26°, pričom brodivosť dosahuje úctyhodných 470 mm. Systém Selec-terrain je štandard na všetkých verziách, rovnako ako 360° ochrana, ktorú už poznáme z modelu Avenger.

Jeep Compass vám dáva na výber medzi benzínom, elektrinou a ich kombináciou. Prináša nové zážitky, ale ctí si tradície. Je to auto, s ktorým sa vám otvorí svet v celej svojej kráse.

Nové nastavenie odpruženia s dedikovanými pružinami, tlmičmi a stabilizátormi zabezpečuje ideálny kompromis medzi ovládateľnosťou a komfortom. Modely s pohonom 4 × 4 navyše posúvajú schopnosti ešte ďalej: lepšie nájazdové a prejazdové uhly, vyššia svetlá výška, a štandardne aj asistent zjazdu z kopca. Späť na bežných cestách zas oceníte head-up displej, výkonné Matrix LED svetlá a prístup k funkciám auta z vášho telefónu.

Jeep Compass sa k ponuke pohonných jednotiek stavia maximálne demokraticky a zákazníkom umožňuje zvoliť si typ pohonu, ktorý najviac vyhovuje ich potrebám. K dispozícii je 48V e-Hybrid s výkonom 107 kW (145 k), plug-in hybrid s výkonom až 143 kW (195 k), a tri plne elektrické verzie s výkonom od 157 kW (213 k) až po ohromujúcich 276 kW (375 k) v štvorkolke.

V tejto najvýkonnejšej verzii tu exkluzívne pre Jeep debutuje nový zadný elektromotor s maximálnym krútiacim momentom až 3 100 Nm na zadných kolesách, schopný zvládnuť aj 20 % stúpanie bez akejkoľvek pomoci predných kolies. Rýchlonabíjanie umožňuje dobitie z 20 na 80 % za 30 minút, pričom dojazd čisto elektrických verzií dosahuje až 650 km vďaka optimalizovanej aerodynamike s aktívnymi prvkami.

Už teraz je pre zákazníkov k dispozícii Jeep Compass First Edition. Ide o limitovanú verziu pre tých, ktorí si chcú užiť to najlepšie z nového modelu hneď od začiatku. Vybrať si môžete medzi 48V e-Hybridom alebo plne elektrickou verziou s výkonom 157 kW (213 k) s pohonom predných kolies a dojazdom 500 km. Štýlové 20“ disky, Matrix LED svetlá a nezameniteľný hranatý dizajn Jeepu tvoria dokonalý základ pre dobrodružstvo aj mestský život.

Objednávky na Compass First Edition sú otvorené už dnes, pričom prvé vozidlá sa dostanú k zákazníkom v prvom kvartáli 2026.

 

DRSNÁ ÚPRAVA

Jeep Compass 4xe je špeciálne upravený tak, aby zvládal aj nástrahy drsného terénu.

Dáva to jasne najavo:

o 10 mm zvýšený podvozok

upravené off-road nárazníky zlepšujúce nájazdové uhly

Ochrana nárazníkov Jeep Bumper Shield z recyklovaného plastu odolného voči poškriabaniu

Polep kapoty proti odleskom ostrého slnka

Špeciálne pneumatiky s väčšou bočnicou

Systém Selec-Terrain s off-road režimom

Interiér dostal úpravy v mene odolnosti a praktickosti. Znesie aj nároky výprav a menších expedícií.

Interiér s praktickými odolnými materiálmi, ktoré sa ľahko udržiavajú

Viac odkladacích priestorov

Zadné sedadlá s poťahmi proti poškriabaniu (vhodné pre psíčkarov)

Robustné gumové koberce chránia podlahu

 

TECHNICKÉ ÚDAJE

Optimalizovaná aerodynamika

– Aktívne klapky pred chladičom

– Špeciálne vedenie vzduchu okolo predných aj zadných kolies

– Ostré odtrhové hrany vzadu

– Kompletne zakrytovaný podvozok

– cx = 0,30

– LED Matrix technológia v predných svetlách

Predný náhon

Svetlá výška: 200 mm

Nájazdový uhol: 20°

Prejazdový uhol: 15°

Odjazdový uhol: 26°

Brodivosť: 470 mm

4 × 4

Svetlá výška: 210 mm

Nájazdový uhol: 27°

Prejazdový uhol: 16°

Odjazdový uhol: 31°

Brodivosť: 480 mm

 

Galéria





Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.