auto motor a šport predstavuje nový Mercedes Triedy C

auto motor a šport č. 03/2021 vychádza na titulke s novou generáciou Mercedes-Benz Triedy C, v časopise nájdete predstavenie verzií sedan aj kombi.
Vydané  Text: 
Na dnešný deň pripadli dve významné novinky. Najčítanejší slovenský časopis o autách, auto motor a šport, vychádza vo svojom marcovom vydaní na titulnej strane s úplne novou generáciou vozidla Mercedes-Benz Triedy C. Nové číslo auto motor a šport si môžete kúpiť v bežnom predaji za nezmenenú cenu a nájdete v ňom množstvo jedinečného obsahu od slovenskej redakcie. V čísle si tiež môžete prečítať exkluzívny obsah od nemeckého auto motor und sport v oficiálnej slovenskej úprave.
# Nový Mercedes-Benz Triedy C **To, že Mercedes-Benz Triedy C preberie značnú časť technológií z väčšieho a oveľa drahšieho S-ka, sme vedeli. Avšak netušili sme, čo presne. Teraz to už vieme a neskrývame prekvapenie.**
**Trieda C je najúspešnejší Mercedes-Benz v histórii**. Len z poslednej generácie, ktorá je na trhu od roku 2015, sa stihlo predať 2,5 milióna kusov. Samozrejme, sem rátame aj verziu kombi, ktorá napríklad v Nemecku tvorila dve z troch predaných céčiek. Niet divu, že obe autá sa predstavujú naraz a naraz sa dostanú aj do predaja. Objednávky sa otvárajú 30. marca 2021. ### Dizajnová čistota Podobne ako Trieda S, aj Trieda C prešla dizajnovou očistou a zdobí ju len nevyhnutné minimum línii, aby vraj lepšie vynikli hry svetla na karosérii. Nezaprie však svojho športovejšieho ducha a na kapote má dva prelisy, ktoré dodávajú autu svalnatejší vzhľad.
Páči sa nám, že Trieda C sa nespolieha na nevyhnutne obrovské kolesá, aby vyzerala dobre. V ponuke sú relatívne triezve rozmery v rozmedzí 17 až 19 palcov. Obe autá narástli do všetkých rozmerov okrem výšky, kde sa im podarilo stratiť necelý centimeter v prospech športovejšej siluety a lepšej aerodynamiky. Tá je na skvelej úrovni. Sedan má koeficient cd 0,24, kombi 0,27. Auto jazdí na novom podvozku so štvorprvkovou nápravou vpredu a s multilinkom vzadu. Plug-in hybridné modely majú sériovo vzadu vzduchové odpruženie. Novinkou je dostupné natáčanie zadnej nápravy v rozsahu až do 2,5°, čo zmenšuje priemer otáčania na 10,64 metra. > Viac informácií o novej Triede C nájdete v marcovom čísle časopisu auto motor a šport ### Nový MBUX a prihlasovanie odtlačkom prsta Vnútri je podoba s Triedou S ešte výraznejšia, ale zároveň je tu množstvo detailov, ktoré Triedu C jasne stavajú do pozície auta orientovaného viac na vodiča. Výduchy klimatizácie pripomínajúce trysky lietadiel majú technologický nádych. **Hlavný displej kabíny s uhlopriečkou 9,5** (na želanie 11,9) palca je natočený na vodiča a spolu s prístrojovým štítom s uhlopriečkou 10,25 palca (na želanie až 12,3) tvoria digitálny kokpit, ktorý je však ovládaním maximálne jednoduchý a prívetivý.
**Druhá generácia systému MBUX**, prevzatá z Triedy S, ponúka zdanlivo nekonečné možnosti využitia. Je tu aj snímač odtlačkov, vďaka ktorému si svoje céčko ľahko a **rýchlo odomknete podobne ako smartfón**. Špičková technológia ale nie je vyhradená len pre interiér – nové svetlá **Digital Light obsahujú až 1,3 miliónom mikrozrkadiel** v každom svetlomete, dokážu presne vysekávať zo svetelného lúča okolitú premávku a za príplatok dokážu dokonca na vozovku premietať grafiku. [GALLERY id=31344] ### Iba štvorvalce vždy s elektrickou podporou Novú Triedu C budú poháňať **výlučne štvorvalcové motory na benzín a naftu**, pričom každý bude mať aspoň nejakú formu elektrifikácie. V podobe mild-hybridu sa bude jednať o jemné zníženie emisií a schopnosť platiť, no a v novej generácii plug-in hybridov sa už môžeme rozprávať **o dojazde až okolo 100 km čisto na elektrickú energiu** pomocou 95 kW (129 k) elektromotora. **Nový dieselový motor OM 654 M** môže mať maximálny výkon až 195 kW (265 k). Ďalších 15 kW dokáže dodať mild-hybridný generátor. Pre ultra nízke emisie využíva motor až dva SCR katalyzátory za sebou. **Novinky obsahuje aj benzínový motor M254**. Ide o špeciálne upravený povrch stien valcov Nanoslide a špeciálne honovanie technológiou Conicshape. Dostalo sa sem aj niečo z F1. Mercedes-Benz vyvinul spolu s tímom Mercedes-AMG Petronas F1 nové turbodúchadlo s prepojeným prietokom plynov. Je to niečo ako evolúcia dvojkomorového turba s vyššou efektivitou a lepšími reakciami. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že nové céčko je iba menším eskom. Pravdou je, že využíva veľa jeho technológií, obe vozidlá sú si blízke aj dizajnom. Majú však odlišný charakter. Zatiaľ čo Trieda S je priekopníkom, Trieda C ukazuje, že špičková automobilová technika nie je vyhradená iba pre automobilovú smotánku, ale dostáva sa k širšiemu okruhu motoristov. Nový Mercedes-Benz Triedy C (sedan aj kombi) sa dostane do predaja v priebehu leta tohto roka, objednať si ju bude možné od 30. marca 2021. > Viac informácií o novej Triede C nájdete v marcovom čísle časopisu auto motor a šport




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.





Pokračujte na ďalší príspevok »