Aktuality

Lepší podvozok a 260 koní. Toto je nová Škoda Enyaq Sportline iV

Škoda Enyaq iV je prvý od základov vytvorený elektromobil od mladoboleslavskej automobilky a po tom, čo sme aj my ohlásili jeho vstup na slovenský trh, značka informovala o takmer-športovej verzii Sportline. Preto takmer, pretože automobil nedostal výkonnejší pohon, ale má nižší podvozok, čo by malo prospievať jazdným vlastnostiam pri dynamickom jazdnom štýle.

Modely vo výbave Sportline patria k tradičnej škodováckej ponuke nielen na našom trhu a preto odhadujeme, že sa tento výbavový stupeň stane populárnym. Už na prvý pohľad totiž Enyaqu dodáva dominantnejší vzhľad vďaka väčšiemu množstvu nápadne umiestnených čiernych doplnkov na karosérii. Konkrétne sa jedná o masku chladiča, lišty okolo bočných okien, strešný nosič, difúzor zadného nárazníka, nápis ŠKODA a plakety na piatych dverách.

Interiér a exteriér zdobia výrazné čierne lakované prvky, ďalej vozidlo ponúka znížený športový podvozok a taktiež 20- a 21-palcové kolesá

Interiér je vo významnej miery doplnený o čierne prvky, najmä strop, športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy, karbónový dekor a čalúnenie prístrojovej dosky do syntentickej kože. Nechýba tu ani trojramenný športový kožený volant či kryty pedálov s „hliníkovým vzhľadom“.

V ponuke budú tri varianty pohonu:

  • Enyaq Sportline iV 60 ponúka maximálny krútiaci moment 310 Nm, elektromotor umiestnený na zadnej náprave s max. výkonom 132 kW a * akumulátor s netto kapacitou 58 kWh (max. 62 kWh). Dosahuje dojazd viac ako 400 km v režime WLTP.
  • Enyaq Sportline iV 80 má silnejšiu batériu s netto kapacitou 77 kWh a dojazd až 527 km v režime WLTP. Elektromotor umiestnený na zadnej náprave má max. výkon 150 kW.
  • Enyaq Sportline iV 80x bude po vstupe na trh neskôr v tomto roku disponovať max. výkonom 195 kW a maximálnym krútiacim momentom 425 Nm. Táto verzia má dva elektromotory a pohon všetkých kolies. Dojazd činí až 501 km v režime WLTP vďaka batérii s netto kapacitou 77 kWh (max. 82 kWh)

Škoda Enyaq iV je jediné vozidlo na báze platformy MEB koncernu Volkswagen, ktoré sa v Európe nevyrába v Nemecku.

Prečítajte si aj:


Škoda Enyaq iV je už v predaji, poznáme ceny, dostupnosť aj položky výbavy

ERIK STRÍŽ


Škoda dnes spustila výrobu Enyaq iV, my sme „vyskúšali“ jeden z prvých kusov na Slovensku

ERIK STRÍŽ


Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie