Renault predstavil parádny mestský crossover. Kde všade bude automobilka model Kiger predávať?

Dá sa na štyroch metroch postaviť súci mestský crossover? Trúfame si povedať, že by novinka od Renaultu chutila mnohým našim motoristom.
Vydané  Text: 

Mestské crossovery majú v Európe cveng. Klientom poskytujú presne to, čo reálne potrebujú. Pohodlné nastupovanie, dobrý výhľad z vozidla, priestranný interiér a primeraný batožinový priestor. A s presne takýmto autom sa aktuálne pochválil Renault.
**Štyri metre stačia** Obrázky interiéru ukazujú, že solídne mestské auto možno postaviť aj na pomerne kompaktných rozmeroch. Povedali by ste, že má Renault Kiger rozmery karosérie iba 3 991 x 1 750 x 1 600 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 500 mm? V Renaulte zjavne s milimetrami opäť veľmi šikovne čarovali. Oficiálne informácie hovoria o tom, že kabína poskytne priestor pre piatich cestujúcich a piate dvere ukrývajú batožinový priestor so základným objemom 405 dm3.
**Pekný a praktický** Detailné skúmanie interiéru prezrádza, že novinka nie je stavaná s imperatívom dosiahnutia čo možno najvýhodnejšej ceny. Mäkčenými materiálmi asi oplývať nebude, z pohľadu praktického usporiadania je však vôbec nič nechýba. Či už z pohľadu usporiadania pracoviska vodiča, množstva odkladacích priečinkov, multimediálnej výbavy… Nič nenasvedčuje tomu, že by toto auto malo byť určené iba pre menej náročné trhy.
**Trojvalce aj automat** Pd prednú kapotu bude automobilka ponúkať dvojicu litrových benzínových trojvalcov. Atmosférická verzia ponúkne maximálny výkon 53 kW (72 k) a najvyšší krútiaci moment 96 Nm, v prípade jeho preplňovanej verzie je to 74 kW (100 k) a 160 Nm. Štandardne budú obidve pohonné jednotky skombinované s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, za príplatok bude na výber automat. Pri slabšej verzii to bude robotizovaná prevodovka a pri preplňovanej prevodovka CVT. Je jasné, že pohonu 4×4 a toto auto celkom určite nedočká.
Automobilka zverejnila informáciu, že je model Kiger určený primárne pre Indiu, kde sa začne čoskoro predávať. Cestu na iné trhy však kategoricky nevylúčila. Nebolo by to prvý raz, čo sa Renault rozhodol auto vyvinuté pre „menej náročné trhy“ ponúkať aj v Európe. A minimálne v jednom prípade z toho bol úspech, ktorý šokoval celý svet. Zostáva nám preto veriť, že sa Renault Kiger pozrie aj do našich končín. Potenciál zaujať pragmaticky založených motoristov má totiž veľký.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.