Viete kto je aktuálnym kráľom elektromobilov v Európe?

Tohtoročné výsledky predaja elektromobilov asi mnohých prekvapia. Je to však skutočne také veľké prekvapenie?
Vydané  Text: 

Výrazný a dodajme aj masívne tlačený nástup elektromobilov polarizuje spoločnosť. Časť motoristov im už na chuť prišla, časť ich naopak striktne odmieta. Kto má pravdu a sú cestou do bezemisnej budúcnosti? Zaujímavou odpoveďou na túto otázku je predaj jednotlivých modelov v Európe. Ak si myslíte, že je kráľom Tesla, ste na omyle. Ukazuje sa, že rekordné predaje elektromobilov Tesla začínajú byť minulosťou. Dobrým príkladom je Nórsko, kde sa okamžite po príchode na trh stal trhovým lídrom Volkswagen ID.3. Predaje tohto mimoriadne očakávaného modelu sa zatiaľ nestihli prejaviť na plno, a tak má Európa iného kráľa. A to v prípade značky ako aj konkrétneho modelu.
Najviac elektromobilov v roku 2020 v Európe predal Renault. V ponuke má viacero modelov, jednoznačným kráľom je však model Zoe. Za 11 mesiacov roka 2020 si ho už do svojej garáže postavilo viac ako 84 000 zákazníkov. Ak k tomu pripočítame odbyt modelov Kangoo Z.E., Master Z.E., Twingo Electric a Twizy je veľmi pravdepodobné, že sa Renaultu v aktuálnom roku podarí v Európe predaj viac ako 100 000 elektromobilov. A toto už je zaujímavý výsledok. Dodajme, že Renault dosiahol medziročný rast odbytu na úrovni 80 percent. Prečo sa im tak darí?
Úspech Renaultu sa opiera o dnes pomerne vzácny zmysel pre realitu a zmysluplnosť. Súčasný stupeň vývoja elektromobilov, špeciálne v prípade dojazdu totiž jasne ukazuje, že reálna použiteľnosť elektromobilov je predovšetkým v meste. A presne do tohto segmentu trhu elektromobily francúzskej automobilky patria. Obhájiť pozíciu najpredávanejšieho elektromobilu v Európe však bude pre Zoe čoraz ťažšie. Hlavným vyzývateľom bude predovšetkým Volkswagen ID.3, veľké ambície ale určite majú aj Peugeot e-208, Škoda Enyaq iV, Hyundai Kona electric či nový Citroën ë-C4.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.