Vodíkového pohonu má byť 10-krát viac, v Bruseli vzniklo zoskupenie Fuel Cell Business Group od Toyoty

Toyota zvýšila svoje výrobné kapacity, pretože očakáva dramatický nárast záujmu o vodíkový pohon nielen v automobilovom priemysle.
Vydané  Text: 

Spoločnosť Toyota Motor Europe sprístupňuje svojim obchodným partnerom technológiu palivových článkov a očakáva, že ich celosvetový predaj sa čoskoro desaťnásobne zvýši. Založila preto obchodné zoskupenie Fuel Cell Business Group, ktorého úlohou bude koordinovať aktivity na poli vodíka v Európe. Nové zoskupenie so sídlom v Bruseli posilní komerčnú využiteľnosť vodíka a podporí jeho uplatnenie v projektoch mobility a ďalších oblastiach, aby bol čo najdostupnejší aj novým obchodným partnerom. Podľa globálnej stratégie SDG (Sustainable Development Goals – ciele trvalo udržateľného rozvoja) má vodík prispieť k nulovým emisiám v ovzduší, pričom vo svete je o túto technológiu stále väčší záujem.

Veľké prekvapenie! Nová vodíková Toyota Mirai je až o 20% lacnejšia!

Nová generácia vodíkového automobilu Toyota Mirai prekvapila vzhľadom, ktorý síce pokračuje v expresívnom dizajne predchodcu, no s vyladenou estetikou, ktorá sa bude páčiť asi každému.

### Vodík poháňa i nákladné autá, autobusy, lode či vlaky Toyota je priekopníkom inovácií v oblasti vodíkových technológií. V roku 2014 predstavila celosvetovo prvý elektromobil na vodíkové palivové články, sedan Mirai, dostupný zákazníkom na bežnom trhu. Systém palivových článkov od Toyoty sa však ďalej vyvíja, vďaka čomu je teraz kompaktnejší a ľahší a vykazuje vyššiu energetickú hustotu. V Toyote Mirai novej generácie sa v roku 2021 prvýkrát predstaví vylepšený systém pohonu. Technológia od Toyoty sa vďaka svojej všestrannosti hodí nielen na pohon vozidiel, ale aj na výrobu čistej energie pre celý rad ďalších oblastí využitia. Už dnes poháňa nákladné vozidlá, flotily mestských autobusov, vysokozdvižné vozíky a generátory energie. Tiež prebieha testovanie tejto technológie na pohon člnov a vlakov. V snahe o rýchlejšie rozšírenie vodíka do ďalších oblastí sa Toyota zameria na vodíkové „klastre“ či ekosystémy v európskych centrách, kde miestna infraštruktúra podporuje vozové parky dopravcov a služby mobility. Toyota je presvedčená, že podobné aktivity zvýšia dopyt po vodíku, znížia náklady a posilnia životaschopnosť dodávateľskej infraštruktúry, čo by zasa malo prilákať viac zákazníkov. Prostredníctvom nového zoskupenia Fuel Cell Business Group bude Toyota úzko spolupracovať s partnermi v odvetví, národnými i regionálnymi vládami a rôznymi organizáciami s cieľom podnietiť rozvoj vodíkových ekosystémov na ďalších miestach a dosiahnuť pokrok v budovaní vodíkovej spoločnosti pre všeobecný prospech. „*Očakávame, že náš celosvetový predaj systémov palivových článkov v krátkodobom horizonte narastie na desaťnásobok, a preto sme tiež zásadným spôsobom zvýšili naše výrobné kapacity. Toyota kráča v čele svojimi vysokými investíciami do vodíkovej spoločnosti prostredníctvom vozidiel budúcej generácie, otváraním nových trhov a technologických aplikácií, zvyšovaním kapacít vo výrobe palivových článkov a investovaním do našej organizácie tu v Európe*,“ hovorí Thiebault Paquet, riaditeľ zoskupenia Fuel Cell Business Group.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.