Zabudnite na Teslu, ľudia chcú lacné elektromobily. Najpredávanejšie EV v Európe sú tie francúzske

Ak si myslíte, že elektromobil musí byť nutne luxusné SUV za vyše stotisíc eur, vedzte, že ľudia preferujú menšie a lacnejšie modely – ak sa bavíme o Európe.
Vydané  Text: 

Automobilová značka zverejnila údaje o predajnosti svojich elektrických automobilov a avizuje, že je trhovým lídrom tohto druhu pohonu ako v segmente osobných áut, tak aj ľahkých úžitkových vozidiel. Ku koncu minulého mesiaca sa celkové tohtoročné predaje francúzskej značky ustálili na 95 985 kusoch elektrických automobilov, čo predstavuje až 80-percentný nárast v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Očakávame, že dokonca roka 2020 bude značka dosiahne hranicu 100-tisíc predaných kusov. Suverénne najväčší podiel na uvedenom čísle má model [Zoe Z.E.](https://www.autoviny.sk/testy/121623/najvyssi-vykon-ma-pri-11-tisic-otackach-test-renault-zoe-intens-r135-ze-50), teda najpredávanejší elektromobil v Európe – zatiaľ sa ho predalo viac ako 84-tisíc kusov. Od svojho uvedenia na trh v prvej generácii bolo predaných už 268-tisíc kusov Zoe, v súčasnosti je v predaji tretia generácia. Nižšie prikladáme odkazy na naše redakčné testy. Zvyšných 8 498 kusov patrí ľahkej dodávke Kangoo Z.E. Od roku 2010 bolo v Európe predaných 57 598 kusov týchto vozidiel.
Renault Kangoo Z.E.
Zaujímavosťou je tiež dosť dobrý predajný úspech malého vozidla Twingo na úrovni 1 760 kusov.
Renault Twingo Z.E.

Najvyšší výkon má pri 11-tisíc otáčkach. Test Renault Zoe Intens R135 Z.E. 50

Skončilo s lacnými plastovými obloženiami a nelichotivý detailmi v interiéri. Nové Zoe je komfortný elektromobil s hodnotným interiérom, ktorý si zaľúbite.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.