Aktuality

Nový VW Golf R: Špičkový podvozok je základ, no zvyškom fascinuje tiež

Po modeli Golf GTI Clubsport prišiel čas na odhalenie špičovej verzie Golf R. Zaujme technickými parametrami, športovým vyhotovením karosérie a interiéru, ale aj štýlovými dvomi dvojitými koncovkami výfuku od značky Akrapovič.

Golf R dokáže s výkonovým balíčkom dosiahnuť rýchlosť až 270 k/h a vďaka variabilnému uzamknutiu zadnej nápravy a manažmentu jazdnej dynamiky prekonáva svojho predchodcu na Nürburgringu o 19 sekúnd (finálny čas 7 minút a 51 sekúnd).

Prepracovaný dvojlitrový štvorvalec s turbom (EA888 evo 4) vyvinie max. výkon 235 kW (320 k, nárast o 20 k v porovnaní s predchodcom) a pomocou pohonu všetkých kolies posunie Golf R na 100 km/h už za 4,7 sekundy. Vodič nemusí preraďovať, o to sa stará 7-stupňový DSG.

Pokiaľ ide o krútiaci moment, zaostávanie ľahšieho štvorvalca na prednej náprave v porovnaní s päťvalcom v Audi RS3 je iba minimálne a s maximom na 420 Nm má o 20 Nm viac ako predchodca. Tieto newtonmetre sú dostupnú už pri 2 100 otáčkach za minútu a na tejto úrovni zostávajú až do 5 350 otáčok za minútu. Pre porovnanie, 5-valec z Audi dosahuje 480 Nm pri 1 950 až 5 850 ot./min.

Vozidlo stojí na 19-palcových diskoch a v porovnaní s východiskovým Golfom má o 20 mm nižšiu svetlú výšku

Piaty Golf R však prináša aj novinky v oblasti podvozku a pohonu. Pohon všetkých kolies (4Motion) sa v modeloch R vyznačuje takzvaným „R-Performance Torque Vectoring“. Špecialitou je, že pohon zadnej nápravy nielenže variabilne rozdeľuje hnaciu silu medzi prednú a zadnú nápravu, ale tiež variabilne medzi ľavé a pravé zadné koleso. S diferenciálom vektorovania krútiaceho momentu dve spojky vedia distribuovať až 100 percent krútiaceho momentu na koleso na vonkajšej strane zákruty.

Nedotáčavosť je podľa nemeckého auto motor und sport minulosťou, jazdá je svižná a priaznivý vplyv na jazdné vlastnosti má aj zmenšený polomer otáčania. Pozitívne dojmy z jazdy má podporovať aj štandardne dodávané progresívne riadenie, zatiaľ čo nový hliníkový pomocný rám na prednej náprave zaisťuje väčšiu tuhosť. Pokiaľ ide o celkovú hmotnosť, nový Golf R schudol sedem kilogramov na 1 476 kilogramov.

Volkswagen Golf R (2022)

Vodič môže ovplyvniť prevádzkový režim pomocou štandardnej voľby jazdného profilu („Comfort“, „Sport“, „Race“ a „Individual“). Dodatočné profily „Special“ a „Drift“ sú k dispozícii iba s voliteľným paketom R-Performance.

Podobne ako v prípade modelov BMW M alebo Audi RS má vodič priamy prístup k výberu jazdného profilu pomocou tlačidla „R“ na volante. Taktiež prispôsobuje vlastnosti štandardného adaptívneho športového pruženia DCC a ESP. Tak ako v GTI, aj takzvaný manažér jazdnej dynamiky Vehicle Dynamics Manager (VDM) prepája všetky systémy - elektronické tlmiče, progresívne riadenie a aj pohon všetkých kolies s elektronickými uzávierkami diferenciálov (XDS).

Volkswagen Golf R (2022)

Nový špičkový Golf R je v Nemecku možné objednať už teraz, predpredaj sa začína dnes. Na domácom trhu stojí minimálne 48 018 eur, u predchodcu to bolo 46 285 eur. Kupujúci by si pritom podľa nemeckého auto motor und sport mali pripraviť ďalšie peniaze na doplnkovú výbavu.

Prečítajte si aj:


Fanúšikovia jasajú, nový VW Golf GTI Clubsport je poctivý benzínový hot hatch s výkonom max. 300 koní!

Redakcia (s)


Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie