Nabíjanie akumulátorov s výkonom až 540 kWh realitou!

Až doteraz sme boli zvyknutí na to, že všetky zásadné novinky v oblasti elektromobility predstavovala Tesla. A máme to zmenu. Aktuálnou hviezdou je Solaris.
Vydané  Text: 

Používanie nabíjania výsuvným pantografom nie je zásadnou novinkou. Vývoju tohto spôsobu nabíjania sa venujú vo viacerých firmách, ktoré vyrábajú autobusy. Ukazuje sa totiž, že je to veľmi perspektívna technológia nielen z pohľadu priestorovej náročnosti budovania nabíjacích staníc, ale aj v maximálnom výkone takéhoto nabíjania. So zásadným úspechom v dosiahnutí výkonu tejto technológie sa pochválila poľská forma Solaris, ktorá svoj systém nabíjania výsuvným pantografom predstavila v trojnápravovom elektrickom autobuse Solaris Urbino 15 LE. Autobus má šesť súprav akumulátorov s celkovou kapacitou 480 kWh, na pohon slúži elektromotor s maximálnym výkonom 300 kW (402 koní). O presnom reálnom dojazde na jedno nabitie firma zatiaľ mlčí prezradila len, že by to má byť „niekoľko“ sto kilometrov. Dodajme, že niekoľko je aj dvesto, čo by teda dieru do sveta asi neurobilo. Najzásadnejším v prípade tohto elektrického autobusu je ale samozrejme forma nabíjania. **K dispozícii je nielen klasický CCS nabíjací konektor s maximálnym výkonom 260 kWh, ale tiež spomínaný výsuvný pantograf (540 kWh)**. Nová technika by teda dokázala zásadne skrátiť čas potrebný na nabíjanie akumulátorov. Podľa informácií z firmy sa už sériová výrob autobusu rozbieha, prvé kusy poputujú ku klientovi do Nórska.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.