Garmin vám pomôže stať sa lepším šoférom. Neuveríte, čo dokáže táto malá vec!

Než zainvestujete do nových gúm, podvozka či bŕzd, aby ste dosiahli lepší čas na okruhu, čo keby ste najprv investovali do seba? Garmin Catalyst vám pomôže sa zlepšiť!
Vydané  Text: 

Pre fanúšikov jazdy na okruhu je telemetria jedným z neoceniteľných zdrojov informácii, ako zlepšiť svoj štýl jazdy pre čo najlepší čas. Lenže údaje dostupných telemetrií sú relatívne zložité a nie každý ich dokáže správne analyzovať. ### Šikovný tréner Garmin teda prišiel s novým produktom od okruhových nadšencov pre okruhových nadšencov: s analyzátorom jazdy Garmin Catalyst. **Je to jedinečný systém založený na GPS, ktorý veľmi presne zaznamenáva vašu jazdu na pretekárskom okruhu, analyzuje ju a vypočítava, kde by ste mohli zrýchliť.** Vďaka mimoriadne presnému 10 Hz GPS (presnejšie: multi-GNSS) a zabudovanému meraču preťaženia podrobne skúma nájazdové rýchlosti, stopu, apexy, výjazdové rýchlosti a dosiahnuté preťaženia, aby analyzoval, kde je ešte potenciál na zrýchlenie. Navyše má niečo, čo neponúka žiadna telemetria: funkciu True Track Positioning ™, ktorá navyše analyzuje obraz z pripojenej kamery a porovnáva ho so svojou databázou okruhov. Garmin Catalyst je tak schopný úplne presne určiť vašu polohu na trati, vašu jazdnú stopu a ešte lepšie vám poradiť, ako ju máte upraviť, aby ste dosiahli najlepší možný čas. Jedinečnosť systému Garmin Catalyst spočíva v tom, že spätnú väzbu dostávate okamžite. **Catalyst vám navrhne, aby ste v nasledujúcej zákrute napríklad neskôr brzdili a použili skorší apex.** Ak to spravíte k jeho spokojnosti, okamžite vás prirodzenou rečou pochváli alebo vám dá dokonca vedieť, že toto bol zatiaľ váš najlepší prejazd danou zákrutou. Samozrejmosťou sú okamžité informácie o medzičasoch a časoch jednotlivých kôl. Catalyst môžete cez Bluetooth spárovať s audiosústavou vozidla, takže všetky pokyny budete počúvať z reproduktorov automobilu, prípadne môžete použiť kompatibilný headset.
### Jednoduchý aj komplexný [Garmin Catalyst](https://catalyst.garmin.sk) má v sebe databázu vyše 450 svetových okruhov a jeho jednoduché používateľské rozhranie spolu veľkým dotykovým displejom veľmi uľahčujú čítanie údajov aj pri ostrej jazde. **Princíp fungovania a zobrazovania je ten najjednoduchší možný, aby vás nerozptyľoval ani keď hľadáte tie posledné desatinky sekundy na okruhu.** Zároveň je však komplexný. Umožňuje vám viesť si k jednotlivým jazdám aj videozáznam zo zabudovanej kamery s polarizačným filtrom pre čistejší obraz. Pre referenciu podporuje dokonca aj záznamy o počasí a teplote počas dňa, keď ste jazdili. Výsledné dáta vám počas jazdy zobrazuje na 7“ dotykovom displeji jednoducho, ale zároveň vám umožňuje svoju jazdu analyzovať zákrutu po zákrute, od nájazdu, cez apex až po výjazd, aj s jasnými dátami zobrazenými v prehľadných grafoch.
### Najrýchlejší pokrok Najväčšou výhodou tohto trénera a optimalizátora jazdných výkonov je práve to, že vám všetky relevantné dáta poskytuje už spracované a servíruje vám ich v zrozumiteľnej podobe a v reálnom čase tak, aby ste sa vedeli zlepšiť hneď v ďalšom kole, nie až v ďalšej jazde po hodinovom rozbore vašej telemetrie. My sme si Garmin Catalyst mali vyskúšať na Slovakia Ringu, ale žiaľ kvôli hygienickým a bezpečnostným nariadeniam vlády sa tak nestalo. Dúfame, že sa nám to ešte podarí, lebo tento systém vyzerá veľmi dobre. **Nie je lacný, ale v dlhodobom horizonte je určite dostupnejší,** než hodiny tréningu na okruhu bez dozoru a usmernenia. Video s tým, ako Garmin Catalyst funguje, nájdete [TU](https://media.garmin.sk/s/C5hbpmkveSpr6bCl/fo/Z9YNKICsmmd9iSbW/fi/5fbToSaY6nU7xesi). Ďalšie informácie nájdete na stránke https://catalyst.garmin.sk




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.