Ekologická politika EÚ nefunguje! Emisie CO2 vzrástli a automobilovému priemyslu hrozí kolaps

Chceli znížiť emisie CO2 v automobilovom priemysle, nastal však úplný opak. Podľa JATO Dynamics hrozia výrobcom pokuty za nedodržanie emisných limitov vo výške 33,6 miliardy eur. **Napriek prechodnému obdobiu a obrovským investíciám do vývoja čistejších motorov sa výrobcom nedarí stláčať emisný priemer** a medziročne zaznamenávame skôr jeho navyšovanie. Dôvodom je napríklad popularita SUV, ktoré skrz vyššiu hmotnosť… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Chceli znížiť emisie CO2 v automobilovom priemysle, nastal však úplný opak. Podľa JATO Dynamics hrozia výrobcom pokuty za nedodržanie emisných limitov vo výške 33,6 miliardy eur. **Napriek prechodnému obdobiu a obrovským investíciám do vývoja čistejších motorov sa výrobcom nedarí stláčať emisný priemer** a medziročne zaznamenávame skôr jeho navyšovanie. Dôvodom je napríklad popularita SUV, ktoré skrz vyššiu hmotnosť a horšiu aerodynamiku vypúšťajú do ovzdušia viac škodlivín než malé hatchbacky. Z hľadiska predajov mali práve automobily kategórie SUV až 38-percentný podiel na trhu, pričom v priemere vypustia od ovzdušia každý kilometer až 130 gramov CO2.
Dôkazom zhoršujúcej sa situácie môžu byť štatistiky z minulého roka, ktoré uvádzajú emisný priemer na úrovni 121,8 g CO2/km. Množstvo vypúšťaného CO2 pritom rastie už od roku 2016, v súčasnosti sa doťahujeme na hodnotu spred šiestich rokov. **Od roku 2021 pritom musia výrobcovia stlačiť emisný priemer pod 95 g CO2/km, čo je pri danej situácii takmer nemožné.** Nehovoriac o tom, že záujem zákazníkov o alternatívne pohony (PHEV alebo EV) je v dôsledku vysokých cien týchto technológií a obmedzenému využitiu minimálny.
V súčasnosti automobilky rokujú s Európskou úniou, hlavným cieľom je odpustenie pokút a natiahnutie prechodného obdobia aspoň o jeden rok. V prípade neúspechu môže nastať kolaps automobilového priemyslu a prácu stratia desiatky tisíc pracovníkov v tomto odvetví. **Koronakríza, markantný pokles predajov a hroziace pokuty za nedodržanie emisných limitov výrobcovia jednoducho neustoja.** V lepšom prípade dôjde k drastickým škrtom, v horšom prípade ukončia činnosť v Európe. Automobilka Mitsubishi už oficiálne oznámila svoj odchod z európskeho kontinentu a **my len čakáme, kto bude nasledovať.** Pozrite si štatistiky vývoja emisií CO2 za posledné roky v galérii.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.