Aktuality

Najnovšie Ferrari je Portofino M: Spojka je menšia a prenesie až 1 200 Nm! Superšport však ponúkne oveľa menej

Predstavte si, že prídete do showroomu značky Ferrari a vyberáte si svoje budúce auto. Ak máte znalosť o histórii značky a jej súčasnom modelovom portfóliu, viete, že nič nepokazíte výberom žiadneho modelu, ale s tučnejším bankovým kontom prichádza do úvahy aj taká Roma či GTC4Lusso T.

Značka v súčasnosti ponúka nasledovné modely áut, ktoré si môžete reálne zadovážiť:

  • Ferrari Portofino M
  • 812 Superfast
  • 812 GTS
  • SF90 Stradale
  • Ferrari F8 Tributo
  • Ferrari F8 Spider
  • Ferrari 488 Pista
  • Ferrari 488 Pista Spider
  • GTC4Lusso
  • Ferrari Roma
  • GTC4Lusso T

Najnovším modelom od Ferrari je Portofino M, ktoré vychádza z modelu Portofino. Písmenko M v tomto prípade označuje výkonnejší pohon, novú automatickú osemstupňovú prevodovku a tiež päťpolohový prepínač Manettino. Prepínač Manettino bol prvýkrát použitý v modeli F430 z roku 2004, inšpiráciu nachádza vo svete F1. Prepínačm môže vodič meniť jazdné režimy, ktoré ovplyvňujú nastavenie podvozka, prevodovky a motora. Prapôvodcom tohto riešenia je však ešte model Ferrari Enzo (2002-2004), ktorý mal ale prepínanie režimov zabezpečené pomocou tlačidiel.

Pohon Portofino M

Novinka je vybavená známym motorom s titulom „Medzinárodný motor roka 2016-2019“, talianskym benzínovým agregátom V8 so zdvihovým objemom 3 855 cm^3, avšak so zvýšeným maximálnym výkonom. Ten dosahuje max. 463 kW (630 cv) pri 7 500 otáčkach za minútu, čo je o 20 cv (Cheval-vapeur = koní) viac ako východiskový motor v modeli Portofino. Krútiaci moment dosahuje maximálne 760 Nm.

Motor splňa európsku normu Euro-6D, pretože v meste jazdí s aktívnym systémom Start&Stop.

Zatiaľ čo predtým Portofino používalo 7-stupňovú dvojspojkovú automatickú predovovku, po novom to bude 8-stupňový automat. Má „dlhšie“ prevodové stupne a mechanickú spiatočku. Zaujímavosťou je, že hoci agregát dosahuje krútiaci moment nanajvýš 760 Nm, samotná prevodovka je dimenzovaná až na 1 200 Nm. Pritom je menšia o 20 percent v porovnaní so sedemstupňovým predchocom.

Dôležitou funkciou agregátu je takzvaný „zero turbo lag“, teda nulový čas nábehu efektu preplňovania. Turbína sa podľa tlačovej správy výrobcu točí rýchlosťou 5 000 otáčok za minútu.

Ako novinka akceleruje z nuly na 100 km/h výrobca prekvapivo neavizuje.

Samočinná jazda v zápche. Na Ferrari, áno.

Podstatnú časť tlačovej správy výrobca venuje technike v interiéri, ako predstaveniu digitálneho prístrojového štítu s uhlopriečkou 10,25 palca a multimediálneho dotykového displeja s uhlopriečkou sedem palcov.

Ferrari tiež pripomína svoje bezpečnostné systémy, ako upozornenie na vybočenie z pruhu, sledovanie mŕtveho uhla, rozpoznávanie dopravných značiek či adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go v dopravných zápchach.

A k tomu niekoľko ďalších, ktoré však podľa nášho názoru budúcich majiteľov rozhodne nezaujímajú.

Azubi Cars Škoda
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie