Ministerstvo dopravy zverejnilo zoznam ciest, ktoré sa budú prioritne opravovať alebo stavať

Na prvom mieste je obchvat Levíc. Podľa ministerstva je až 40 percent existujúcich ciest v nevyhovujúcom alebo až havarijnom stave.
Vydané  Text: 

Úseky diaľníc, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy sa budú v nasledujúcich rokoch budovať na základe viacerých kritérii, medzi ktoré patrí najmä ich využitie, príslušnosť k medzinárodným koridorom, kritérium hodnoty za peniaze a spoločenská priorita. Podľa ministra dopravy Andreja Doležala by rozvoj cestnej siete nemal podliehať politickým zadaniam ani príslušnosti kompetentných osôb k nejakému regiónu. Vypracovaná bola komplexná metodika, podľa ktorej bolo rozhodnuté o prioritách výstavby ciest. V stredu 16. septembra vláda schválila a zverejnila zoznam viac ako 100 investičných priorít, ten bude podkladom pre vytvorenie harmonogramu ich výstavby. Ide vôbec o prvý zoznam podobného charakteru, ktorý bol zverejnený. „*Ak je tá cesta preplnená, tak sa dostáva medzi absolútne priority*,“ **povedal Doležal pre TV Markíza**. Podľa tohto kritéria, ktoré považuje ministerstvo za najdôležitejšie, boli na prvých osem miest v zozname zaradené cesty, ktoré sa využívajú na viac ako 80 percent. Prvoradé sú teda dopravné priority.
Zoznam ciest, ktoré sa začnú stavať, zoradené podľa priority (reprofoto MDVSR)
Ďalšou dôležitou prioritou sú cesty patriace do medzinárodných koridorov a od 18. miesta v zozname nájdeme stavby dôležité z hľadiska kritéria hodnoty za peniaze a podľa spoločenských priorít, akými sú napríklad vplyv na nezamestnanosť a rozvoj regiónu. Doležal tiež sľubuje, že už rozostavané stavby brzdiť nebude a naďalej sa bude pracovať na ich dokončení. Celkovo predstavujú nevyhnutné projekty na realizáciu pre nevyhovujúci stav a prekročenú kapacitu existujúcej cestnej siete 4,5 miliardy eur. Nové úseky tvoria 78 kilometrov, 1 323 km sú cesty prvej triedy, ktoré je potrebné rekonštruovať a 20 km predstavuje rozšírenie diaľnice D1 medzi Sencom a Trnavou. Dokončenie siete TEN-T CORE vrátane severojužného prepojenia dlhé 236 km má stáť 3,4 miliardy eur. Rezort ďalej uvádza: „*Ďalších 1030 km úsekov za 11 miliárd eur odporúčame realizovať podľa ich spoločenskej priority a rozpočtových možností Slovenska*.“ Na rekonštrukciu ciest chce vláda využiť predovšetkým peniaze z eurofondov. #### Celý zoznam priorít podľa Ministerstva dopravy a výstavby SR prikladáme v plnom znení:








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.