Na nové registračné poplatky doplatia tí najchudobnejší! Ekologická daň je tu:

Správny poplatok za zápis držiteľa vozidla do evidencie, ľudovo označovaný ako registračný poplatok, bol jednou z predvolebných tém niektorých politických strán. **Veľkú kritiku pri zavedení tohto poplatku sme mohli počuť od predsedu SaS,** ktorý opakovane sľúbil motoristom jeho zrušenie. ### SĽÚBILI ZMENU „Nová registračná daň na autá je nehoráznosť a nič iné ako ďalšie žmýkanie peňazí z vreciek… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Správny poplatok za zápis držiteľa vozidla do evidencie, ľudovo označovaný ako registračný poplatok, bol jednou z predvolebných tém niektorých politických strán. **Veľkú kritiku pri zavedení tohto poplatku sme mohli počuť od predsedu SaS,** ktorý opakovane sľúbil motoristom jeho zrušenie. ### SĽÚBILI ZMENU „Nová registračná daň na autá je nehoráznosť a nič iné ako ďalšie žmýkanie peňazí z vreciek ľudí našou vládou. Keď bude SaS pri moci, nové poplatky zruší,“ napísal Richard Sulík na sociálnu sieť ešte v roku 2017. **Nejde však o jedinú vec, ktorou chcel Richard Sulík zaujať motoristov na Slovensku.** Okrem zrušenie registračnej dane presadzoval za SaS tiež zníženie [poplatkov súvisiacich s prevádzkou motorových vozidiel.](https://www.teraz.sk/slovensko/richard-sulik-sas-ponuka-opatrenia/180721-clanok.html?mostViewedArticlesInSectionTab=0). Znížiť chceli aj dane z paliva a ďalšie súvisiace s kúpou nových motorových vozidiel na minimum EÚ. ### POPLATKY PRIBUDNÚ Píše sa rok 2020, strana SaS je súčasťou vládnej koalície a motoristi netrpezlivo čakajú na plnenie predvolebných sľubov. Namiesto realizácie však prichádza sklamanie v podobe nového environmentálneho kritéria, ktoré rozšíri súčasné dva základné parametre – výkon motora a koeficient zostatkovej hodnoty vozidla. „Uvedený zámer priamo zvýhodní vozidlá, ktoré sú prijateľnejšie pre životné prostredie a znevýhodní vozidlá škodlivejšie životnému prostrediu,“ zdôraznilo Ministerstvo financií SR. Vzťahovať sa pritom bude nielen na nové, ale aj jazdené či dovezené vozidlá. **V praxi tak na nové kritérium doplatia tí najchudobnejší, ktorí plánujú kúpu staršieho auta s vyššou produkciou emisií.**
**Pripomienkové konanie k návrhu by sa malo začať v najbližších mesiacoch, no motoristi zúria už dnes.** Mnohí na predvolebný sľub týkajúci sa zrušenia niektorých poplatkov nezabudli, čo dali najavo aj v komentároch na [Facebooku](https://www.facebook.com/hospodarskenoviny/posts/10159418542823455?__xts__[0]=68.ARBg7ETAlun7X7DYgtVmD76SP6Hi1XIcyxshE2n-yWPKCERGJaaMf9LBnR-amvxR4FfFBvu-9a4Ay58pp8cnMoBckAbgaEF4uHXqNjH-8mfvbS4lij-lD6GuvQymcCjmhycMTlIjDGeNGcAJoFWRIdZYVnTFI0o7SBkLT-JAF8sqldIEoUEtaKpoJYJL0n0RPVYygCYhWngcbClZq27jYj6L-HYdPH0pkq-jlGJvm9Yx1Jn2zB44yoHCtWHaJ5_3QsLXVfNJm5N1c3tGzczHnIMR1-SsoeDRdNr0W7wzlf6YiRKhk4JzG6DmEhsqYgq9ZZvusq6xWretPcgb6g&__tn__=-R). Napriek tomu, že rezort financií v súčasnosti nespravuje nominant ani člen strany SaS, mnohí očakávajú stanovisko predsedu k novému návrhu. Oficiálne vyjadrenie Richarda Sulíka k plánu sprísniť registračné poplatky sme však nezachytili.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.