Na nové registračné poplatky doplatia tí najchudobnejší! Ekologická daň je tu:

Správny poplatok za zápis držiteľa vozidla do evidencie, ľudovo označovaný ako registračný poplatok, bol jednou z predvolebných tém niektorých politických strán. **Veľkú kritiku pri zavedení tohto poplatku sme mohli počuť od predsedu SaS,** ktorý opakovane sľúbil motoristom jeho zrušenie. ### SĽÚBILI ZMENU „Nová registračná daň na autá je nehoráznosť a nič iné ako ďalšie žmýkanie peňazí z vreciek… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Správny poplatok za zápis držiteľa vozidla do evidencie, ľudovo označovaný ako registračný poplatok, bol jednou z predvolebných tém niektorých politických strán. **Veľkú kritiku pri zavedení tohto poplatku sme mohli počuť od predsedu SaS,** ktorý opakovane sľúbil motoristom jeho zrušenie. ### SĽÚBILI ZMENU „Nová registračná daň na autá je nehoráznosť a nič iné ako ďalšie žmýkanie peňazí z vreciek ľudí našou vládou. Keď bude SaS pri moci, nové poplatky zruší,“ napísal Richard Sulík na sociálnu sieť ešte v roku 2017. **Nejde však o jedinú vec, ktorou chcel Richard Sulík zaujať motoristov na Slovensku.** Okrem zrušenie registračnej dane presadzoval za SaS tiež zníženie [poplatkov súvisiacich s prevádzkou motorových vozidiel.](https://www.teraz.sk/slovensko/richard-sulik-sas-ponuka-opatrenia/180721-clanok.html?mostViewedArticlesInSectionTab=0). Znížiť chceli aj dane z paliva a ďalšie súvisiace s kúpou nových motorových vozidiel na minimum EÚ. ### POPLATKY PRIBUDNÚ Píše sa rok 2020, strana SaS je súčasťou vládnej koalície a motoristi netrpezlivo čakajú na plnenie predvolebných sľubov. Namiesto realizácie však prichádza sklamanie v podobe nového environmentálneho kritéria, ktoré rozšíri súčasné dva základné parametre – výkon motora a koeficient zostatkovej hodnoty vozidla. „Uvedený zámer priamo zvýhodní vozidlá, ktoré sú prijateľnejšie pre životné prostredie a znevýhodní vozidlá škodlivejšie životnému prostrediu,“ zdôraznilo Ministerstvo financií SR. Vzťahovať sa pritom bude nielen na nové, ale aj jazdené či dovezené vozidlá. **V praxi tak na nové kritérium doplatia tí najchudobnejší, ktorí plánujú kúpu staršieho auta s vyššou produkciou emisií.**
**Pripomienkové konanie k návrhu by sa malo začať v najbližších mesiacoch, no motoristi zúria už dnes.** Mnohí na predvolebný sľub týkajúci sa zrušenia niektorých poplatkov nezabudli, čo dali najavo aj v komentároch na [Facebooku](https://www.facebook.com/hospodarskenoviny/posts/10159418542823455?__xts__[0]=68.ARBg7ETAlun7X7DYgtVmD76SP6Hi1XIcyxshE2n-yWPKCERGJaaMf9LBnR-amvxR4FfFBvu-9a4Ay58pp8cnMoBckAbgaEF4uHXqNjH-8mfvbS4lij-lD6GuvQymcCjmhycMTlIjDGeNGcAJoFWRIdZYVnTFI0o7SBkLT-JAF8sqldIEoUEtaKpoJYJL0n0RPVYygCYhWngcbClZq27jYj6L-HYdPH0pkq-jlGJvm9Yx1Jn2zB44yoHCtWHaJ5_3QsLXVfNJm5N1c3tGzczHnIMR1-SsoeDRdNr0W7wzlf6YiRKhk4JzG6DmEhsqYgq9ZZvusq6xWretPcgb6g&__tn__=-R). Napriek tomu, že rezort financií v súčasnosti nespravuje nominant ani člen strany SaS, mnohí očakávajú stanovisko predsedu k novému návrhu. Oficiálne vyjadrenie Richarda Sulíka k plánu sprísniť registračné poplatky sme však nezachytili.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »