Štát už vie, čo spraví s Mercedesom Kajetána Kičuru

Služobné vozidlo bývalého šéfa Správy štátnych hmotných rezerv SR Kajetána Kičuru sa medzičasom stalo predmetom verejného záujmu.
Vydané  Text: 

Koľko musíte zarábať, aby ste si mohli dovoliť jazdiť auto značky Mercedes-Benz? V skutočnosti až tak veľa nie, pretože aj táto prémiová automobilka ponúka mimoriadne širokú paletu modelov, z ktorých najdostupnejšie môžu cenou konkurovať aj neprémiovkám. Ale Trieda E stále patrí k tomu najlepšiemu, čo súčasný trh ponúka a zodpovedá tomu aj štartovacia cena modelu, v súčasnosti sa už predáva najnovšia verzia od 54 990 eur vrátane DPH. Za verziu E 400 d 4MATIC zaplatíte už 72 420 eur vrátane DPH, respektíve 60 350 bez dane. Mercedes-Benz E 400 4MATIC z roku 2013 bol služobným autom exšéfa štátnych hmotných rezerv, Kajetána Kičuru, ktorý je v súčasnosti vo vyšetrovacej väzbe. Automobil sa stal podľa slov Ministerstva vnútra známym aj pre Kičurovu korupčenú kauzu. Správa štátnych hmotných rezerv si zadovážilia Mercedes údajne za viac ako 67 133 eur, za sedem rokov stratil väčšinu svojej hodnoty. Podľa odhadov je cena exempláru dnes menej ako 20-tisíc eur, má pritom dobrý technický stav a najazdených 130-tisíc kilometrov. Automobil podľa zverejnených informácií disponuje „luxusnou výbavou“, nech už to znamená čokoľvek, ale aj špeciálnou zvukovou a svetelnou signalizáciou upozorňujúcou na právo prednostnej jazdy. Ako uvádza ministerstvo v správe, z tohto dôvodu je preto veľmi vhodné do výkonu služby ochrany ústavných činiteľov a diplomatických misií.
Minister vnútra Roman Mikulec a predseda SŠHR SR Ján Rudolf
Citujeme Ministerstvo vnútra SR: Na SŠHR preto pred časom vyhlásili luxusný sedan Mercedes Benz E400 4Matic za prebytočný a podľa zákona o správe majetku štátu ho najprv ponúkli na využitie iným štátnym inštitúciám. Do ponukového konania sa prihlásilo niekoľko štátnych správcov, **vozidlo napokon získal rezort vnútra**. „*Som rád, že sa nám podarilo bezplatne získať dobré, len mierne ojazdené vozidlo. Stav autoparku MV SR totiž v žiadnom prípade nemôžem nazvať uspokojivým. Máme však pripravenú stratégiu na riešenie situácie aj v časoch šetrenia výdavkov štátu, o podrobnostiach budeme informovať v dohľadnom čase*,“ skonštatoval **minister vnútra Roman Mikulec**. „*Ide o kvalitné spoľahlivé vozidlo, sme radi, že ho dostaneme a na našom úrade ho budeme určite využívať naplno*,“ povedal **riaditeľ ÚOÚČ plk. Marek Moncman**.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.