Autoviny.sk

Predpoklady sa potvrdili. Ioniq sa stane samostatnou značkou!

Ioniq sa stane značkou

Hyundai po prvý raz použil názov IONIQ, zložený zo slov “ion” a “unique” (jedinečný) pri predstavení dlhodobého výskumného a vývojového projektu IONIQ, zameraného na dopravu šetrnú k životnému prostrediu. Na základe tohto projektu vznikol v roku 2016 modelový rad IONIQ, prvý automobil na svete, ktorý v jednej karosérii poskytoval tri alternatívy elektrifikovaného pohonu – hybridný, plug-in hybrid a elektrický.

IONIQ dostáva krídla

Hyundai pod značkou IONIQ uvedie na trh viacero modelov označených číslami. Párnymi číslami budú označené limuzíny a nepárnymi číslami SUV. Prvým modelom značky IONIQ bude SUV strednej triedy IONIQ 5, ktoré bude mať premiéru začiatkom roka 2021. Dizajn modelu IONIQ 5 bude vychádzať zo štúdie 45 Concept, ktorá mala premiéru na frankfurtskom autosalóne v roku 2019. Dizajnéri sa pri návrhu modelu IONIQ 5 inšpirovali minulosťou a integráciou parametrických pixelov vytvorili jedinečný dizajnový prvok, ktorý sa bude objavovať aj v budúcich modeloch značky IONIQ. Existujúce vozidlá IONIQ - hybridné, PHEV, EV - nebudú zastrešené pod novou značkou IONIQ.

Koľko „Prophecy“ sa dostane do výroby?

V roku 2022 bude nasledovať športová limuzína IONIQ 6, dizajnovo vychádzajúca z najnovšej štúdie Hyundai Prophecy, predstavenej v marci roku 2020. Dizajn štúdie Prophecy charakterizuje ikonická silueta s dokonalými proporciami a výrazne aerodynamickým dizajnom. Tretím modelom bude v roku 2024 veľké SUV, označené IONIQ 7. Všetky modely budú postavené na novej platforme E-GMP (Electric Global Modular Platform), ktorá umožní rýchle nabíjanie a dostatočný dojazd.

Inteligentný dizajn

Všetky modely IONIQ budú mať spoločný nadčasový dizajn, inšpirovaný historickými modelmi značky a pritom vytvárajúci premostenie do budúcnosti. Osobitná platforma pre elektrické automobily umožní transformovať interiér kabíny na „inteligentný obytný priestor“ so všestranne nastaviteľnými sedadlami, bezdrôtovou konektivitou a jedinečnými prvkami ako napríklad odkladacie schránky vytvorené ako zásuvky. Zmena paradigmy sa prejaví aj v užívateľských rozhraniach, ktoré budú jednoduché, intuitívne a ergonomické, aby sa posádka vozidla cítila úplne slobodne.

Ioniq sa stane značkou

„Značka IONIQ prinesie zmenu paradigmy v zákazníckej skúsenosti s elektromobilmi,“ povedal Wonhong Cho, člen predstavenstva a globálny riaditeľ marketingu Hyundai Motor Company.

Spoločnosť Hyundai Motor Group nedávno oznámila, že plánuje predávať 1 milión elektrických automobilov ročne a s trhovým podielom 10 percent patriť k lídrom na globálnom trhu elektrických automobilov v roku 2025. Uvedenie značky IONIQ pre elektrické modely posilňuje úsilie Hyundai o čistú mobilitu a reflektuje jej nastávajúcu transformáciu na poskytovateľa inteligentnej mobility prostredníctvom bezemisných riešení.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie