Ladu definitívne vyhnali z Európskej únie, vznikla však petícia: zachráni ruskú značku?

Nemecké zastúpenie Lady spísalo dokonca petíciu za zachovanie Lady v EÚ.
Vydané  Text: 
Ruská automobilka Lada je na slovensku legendárna a každý zo starších ročníkov si vie okamžite vybaviť napríklad obľúbený model Niva. Aj keď doteraz pôsobila aj na niektorých trhoch v západnej Európe, aktuálne nariadenia ohľadom emisných noriem z EÚ ju prinútili zamerať sa primárne na domáci trh. > Emisné normy by boli pre automobilku Lada tak nákladné, že sa radšej rozhodla z európskeho trhu úplne odísť. Doteraz bola na predaj napríklad aj v Nemecku, kde mal celkom dobrý predaj už spomínaný offroad 4×4 Lada Niva. Práve nemeckí predajcovia sú zásadne proti ukončeniu predaja a žiadajú o zachovanie značky v krajine. Nemecké zastúpenie Lady spísalo dokonca petíciu za zachovanie Lady v EÚ, ktorú doteraz podpísalo viac ako 1 500 ľudí. Hlavným dôvodom odchodu z krajín EÚ sú už spomínané prísne emisné normy a náklady, ktoré z toho vyplývajú. Či už je to modernejšia technika, poplatky za schválenie malej série vozidiel alebo nízke marže, kvôli ktorým sa im ďalšie investície neoplatia. V neposlednom rade je tu silná konkurencia značky Dacia patriacej pod rovnakú alianciu Renault-Nissan-Mitsubishi. Podľa štatistík Európskeho zväzu výrobcov automobilov (ACEA) klesol za minulý rok počet registrovaných vozidiel Lada o 3,8% v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Celkovo bolo v EÚ registrovaných 4954 vozidiel značky Lada. Dostupné modely pre každého, ktoré majú svoju 40-ročnú históriu a skalných fanúšikov v Európe, ktorí naďalej podpisujú petíciu proti zrušeniu jej predaja v EÚ, nakoniec možno budú dostatočným dôvodom na prehodnotenie plánov automobilky. Už dávnejšie Lada avizovala, že zastavenie predaja bude iba dočasné a počkajú si, kým sa im predaj zase oplatí. Hovorí sa tiež, že Lada by sa mohla stať globálnou značkou, ak by naplno využila svoje členstvo v aliancii Renault-Nissan-Mitsubishi. Proti však hrá aktuálna situácia ohľadom pandémie koronavírusu, ktorá malé automobilky doslova likviduje, a tak je budúcnosť Lady naozaj otázna.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »