Euro NCAP pripravuje prevratné zmeny v testoch bezpečnosti. Nové autá budú drahšie!

Nové pravidlá začnú platiť už tento rok. Tu sú novinky, ktoré si Euro NCAP pre automobilky pripravila.
Vydané  Text: 
Vývoj konštrukcie automobilov a ich elektronických systémov sa prejaví v priebehu testovacieho protokolu. Matthew Avery, člen predstavenstva spoločnosti Euro NCAP zmenu označil za najväčšiu za posledných desať rokov. Ak zoberieme do úvahy, akými zásadnými zmenami konštrukcia automobilov za posledných desať rokov prešla je zarážajúce, že so zmenami organizácia čakala tak dlho. **Chrániť slabších** To je v skratke motív prvej zmeny. Túto novinku spôsobil rast obľuby automobilov kategórie SUV. Aj vás napadlo, ako dopadne stret veľkého a ťažkého SUV s malým mestským automobilom? V rámci testu preto bude zavedený náraz do pohybujúcej sa bariéry. Ku kontaktu príde s prekrytím 50 % prednej časti vozidla a prekážky, auto a prekážka sa budú pohybovať rýchlosťou 50 km/h. Jedná sa teda o simuláciu zrážky dvoch vozidiel pri cestovnej rýchlosti bežnej v mestách. Ak bude auto príliš tuhé a bude nedostatočne pohlcovať energiu nárazu, dostane penalizáciu. Cieľom je, aby konštruktéri pri navrhovaní nových automobilov neriešili iba bezpečnosť posádky vlastného auta, ale aj posádky druhého vozidla. Táto novinka nahradí test simulácie čelného nárazu, ktorý Euro NCAP používal doteraz.
**Bližšie k realite** Veľkou zmenou prejde aj simulácia bočného nárazu. Po novom sa bude sledovať pohyb všetkých členov posádky vozidla, teda nielen na strane nárazu, ako to bolo doteraz. Euro NCAP tiež bude sledovať funkčnosť nových stredových airbagov medzi prednými sedadlami, ktorými automobilky svoje autá začínajú vybavovať. V rámci zmien firma ohlásila aj nasadenie novej skúšobnej figuríny, ktorá dokáže vyhodnocovať viac možných zranení posádky vozidla.
**Asistenti** Novinky podľa očakávania neobišli aj vyhodnocovanie funkčnosti elektronických asistentov. Po novom bude vyhodnocovaná napríklad aj funkčnosť núdzového brzdenia pri odbočovaní na križovatke. Dodajme, že podobný systém do svojich vozidiel už pred časom zaviedol Mercedes-Benz, ktorého elektronika dokáže registrovať aj chodca a cyklistu pohybujúceho sa vedľa vozidla. Pri aktivácii smerovky a teda plánovaného odbočenia tento systém upozorní vodiča na riziko stretu s chodcom či cyklistom, v prípade hroziacej kolízie dokáže vozidlo aj zabrzdiť. Do hodnotenia budú po novom zahrnuté aj systémy kontrolujúce únavu vodiča. Úplnou novinkou v prípade testov Euro NCAP je kontrola funkčnosti a rozsah poskytovaných informácií systému automatického privolania pomoci eCall.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.