Nová Škoda Enyaq na prvých ilustráciách! A čo sa skrýva za názvom nového modelu?

Začiatkom budúceho roka Škoda spustí predaj nového SUV Enyaq iV. Pre automobilku sa jedná o mimoriadne významný model, pretože bude dôkazom schopnosti značky prispôsobiť sa novej ére mobility.
Vydané  Text: 

Škoda Enyaq – práve tak sa bude volať prvý sériovo vyrábané elektrické SUV značky, postavené na báze modulárnej elektrifikované platformy (MEB) koncernu Volkswagen. Automobilka svojím prvým čisto elektrickým SUV zakladá aj novú rodinu mien **so začiatočným písmenom „E“, ktoré má reprezentovať elektromobilitu.** Už zaužívané písmeno „Q“ na konci naďalej zostáva charakteristickým prvkom pre názvy úspešných SUV značky Škoda. > Názov nového modelu je zároveň odvodený od írskeho slova „enya“ a znamená „zdroj života“. Samotné slovo enya pochádza z pôvodného írskeho slova „Eithne“ a možno ho voľne preložiť ako esencia, duch, princíp. Škoda Enyaq iV bude k dispozícii v rôznych verziách, pričom základná verzia sa jednoducho nazýva Enyaq iV 50. Táto základná verzia má na palube lítium-iónovú batériu s maximálnou kapacitou 55 kWh (netto 52 kWh) a jeden elektromotorom s max. výkonom 109 kW (148 k) poháňajúci zadné kolesá (!). Dojazd tejto verzie má podľa výrobcu dosahovať 340 km. Výkonnejšia verzia Enyaq iV 60 ponúkne systémový výkon max. 132 kW, akumulátory s max. kapacitou 64 kWh (netto 58 kWh) a dojazd 380 km. **Vrcholovými verziami budú Enyaq iV 80X (max. 195 kW) a Enyaq iV RS (max. 225 kW).** Tieto dve verzie budú mať elektromotory dva, zabezpečia pohon oboch náprav. Vrcholný model zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,2 s a dosahuje maximálnu rýchlosť 180 km/h. Obe verzie s pohonom všetkých kolies ponúkajú dojazd až 460 km. Sériová výroba vozidla ŠKODA ENYAQ iV bude zahájená na konci roka 2020. **Uvedenie na trh je naplánované na začiatok roka 2021.** Edícia Founders Edition bude mať špeciálnu výbavu a bude sa odlišovať aj dizajnom. Táto limitovaná edícia 1 895 kusov pripomína založenie spoločnosti pred 125 rokmi. *Fotografie sú neoficiálnymi ilustráciami portálu kolesa.ru **VIDEÁ AMŠ**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.