Opel má prvú elektrickú dodávku Vivaro-e, v cene ponúkne obrovské množstvo techniky

Opel Vivaro-e je jediné kompaktné elektrické ľahké úžitkové vozidlo s voliteľným ťažným zariadením priamo z výroby.
Vydané  Text: 

Opel Vivaro-e je prvé plne elektrické úžitkové vozidlo od značky Opel a zaujímavosťou je, že sa vyrába v tom istom výrobnom závode ako verzia s naftovým motorom. Trh s elektrickými úžitkovými vozidlami môže byť pre automobilky veľmi lukratívny. Viaceré z nich začínajú s predstavovaním a uvádzaním týchto modelov na trh a prípadné ďalšie štátne podpory pre podnikateľov môžu významnejšie dopomôcť k popularite elektromobility v oblasti s prevozom tovaru. Elektrická dodávka Vivaro-e má moderný vzhľad, ktorý však násilne nevtŕča z radu, výrobca sa viac ako na upozorňovanie na elektrický pohon sústredil na funkčnú stránku vozidla.
### Dojazd, akumulátory, motor a nosnosť Elektrický dojazd je podľa metodiky WLTP 230 alebo 330 kilometrov, elektromotor disponuje maximálnym výkonom 100 kW (136 k) a najvyšším krútiacim momentom 260 Nm. Charakteristika motora je iba jedna, ale zákazník si môže vybrať spomedzi dvoch veľkostí lítiovo-iónových akumulátorov. Ten výkonnejší z nich s kapacitou 75 kWh ponúkne dojazd na úrovni 330 km, zatiaľ čo dostupnejšia verzia s max. 50 kWh ponúka dojazd 230 km. Akumulátory sú umiestnené pod ložným priestorom tak, aby neobmedzovali jeho používanie. V závislosti od trhu a infraštruktúry má model Vivaro-e v štandardnej výbave trojfázovú palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW alebo jednofázovú s výkonom 7,4 kW. Hodnoty užitočného zaťaženia sú podľa slov výrobcu porovnateľné s hodnotami podobných vozidiel LCV so spaľovacím motorom: užitočné zaťaženie 1 275 kg, ktoré ponúka Vivaro-e, je takmer rovnako vysoké ako užitočné zaťaženie verzie Cargo S s 2,0-litrovým vznetovým motorom (maximálne užitočné zaťaženie 1 405 kg). Elektrické Vivaro-e bude k dispozícii hneď v niekoľkých vyhotoveniach: dvojkabína, podvozok s kabínou či mikrobus. Dodávka disponuje objemom nákladového priestoru až 6,6 m3 a je jediným elektrifikovaným vozidlom **od akéhokoľvek výrobcu automobilov**, ktoré už **z výroby ponúka voliteľné ťažné zariadenie** s maximálnou ťažnou kapacitou 1 000 kg.
### Palubná technika Z technologického hľadiska je nový Opel Vivaro-e poriadne *nabitým vozidlom*. Prostredníctvom služby OpelConnect umožní vzdialenú kontrolu vozidla, stavu nabitia akumulátora alebo naprogramovať čas nabíjania či klimatizáciu. To všetko cez displej mobilu. Podobne ako jeho súrodenci so spaľovacím motorom, aj Vivaro-e ponúka nezvyčajne širokú paletu asistenčných systémov, ktoré zvyšujú bezpečnosť profesionálnych vodičov. Okrem projekčného displeja obsahuje asistenčný systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu, rozšírený systém rozpoznávania dopravných značiek, systém sledovania únavy vodiča, inteligentný tempomat, systém upozornenia na hroziacu čelnú zrážku a systém automatického núdzového brzdenia. Ultrazvukové snímače v prednom a zadnom nárazníku upozorňujú vodiča na prekážky pri parkovaní a sledujú oblasť mŕtveho uhla. V závislosti od úrovne vybavenia sa na sedempalcovej dotykovej obrazovke zobrazuje 180-stupňový obraz zo zadnej kamery. Informačno-zábavné systémy Multimedia Radio a Multimedia Navi Pro, ktoré ponúka model Vivaro-e, sa dodávajú s veľkou 7,0-palcovou dotykovou obrazovkou. Oba ponúkajú možnosť integrácie mobilných telefónov prostredníctvom systémov Apple CarPlay a Android Auto. Systém Multimedia Navi Pro okrem toho obsahuje európsku navigáciu s 3D zobrazením. [GALLERY id=30694]




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.