Bude tretia Porsche Panamera elektromobil? Nemci hovoria jednoznačné nie. Zatiaľ.

Porsche pokračuje v elektrifikácii modelového portfólia, do akej miery sa ale bude prispôsobovať?
Vydané  Text: 
Pre automobilku Porsche nastávajú neľahké roky. Na jednej strane ju tlačia fanúšikovia poctivého motorizmu, ktorí nemusia celkom rozumieť elektrifikácii pohonov, na druhej strane je tu Európska únia a jej rastúci tlak na nižší ekologický dopad nových automobilov. Zdá sa, že plug-in hybridná Porsche Panamera a plne elektrický Tayan dokážu presvedčiť, že to Porsche vie aj s *modrým pohonom*, ako často býva elektrina označovaná na grafických materiáloch. Automobilka stojí celkom prirodzene aj pred otázkou, ako pred svojimi zákazníkmi obhájiť prípadný rozdielny prístup k pohonu rovnakých modelov na rozdielnych trhoch. Napríklad v Číne sú elektromobily čoraz populárnejšie, pretože ich nákup podporuje samotná vláda a prémiovým značkám sa na tomto obrovskom trhu zvyčajne darí. Naopak, Spojené štáty americké sú trh, ktorý naďalej preferuje konvenčný spaľovací pohon. No a postoj Európy poznáme. Očakávania sú kladené na novú generáciu Porsche Panamera, G3, ktorá by mala prísť ako modelový rok 2023. Vizualizáciu tejto novej generácie medzičasom pre nemecký auto motor und sport pripravil Christian Schulte zo SCHULTE DESIGN, fotografiu sme v licencii prebrali aj my (**fotogaléria vyššie**). [Podľa nemeckého auto motor und sport](https://www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/porsche-panamera-generation-3-2023-elektro-oder-verbrenner/) je zatiaľ nepravdepodobné, že by sa Panamera stala väčším Taycanom, teda autom na výlučne elektrický pohon. Aj naďalej si má raziť cestu hybridného pohonu, ktorý bude schopný splniť nároky Európskej únie, zároveň vyhovieť iným trhom a súčasne dostať z oboch typov pohonov to najlepšie. Ale bude to mať háčik. Podľa Nemcov je problémom súčasnej hybridnej Panamery S E-Hybrid jej vysoká hmotnosť, až 2,4 tony. S takou hmotnosťou nie je možné dosahovať tak dobré časy na okruhoch, čoby jeden z najvýznamnejších pilierov marketingovej propagácie športovo orientovaných modelov. Ako uvádza auto motor und sport, tretia generácia hybridnej Panamery by preto mala v prvom rade znížiť hmotnosť akumulátorov, pritom prinajmenšom zachovať ich súčasnú kapacitu. K tomu pridať na spoločnom systémovom výkone a zväčšiť čisto elektrický dojazd, aby bol schopný pokrývať kilometre najazdené každý deň v meste. Má sa pritom za fakt, že tretia generácia Panamery bude naďalej postavená na spaľovacej platforme s enormným úsilím investovaným do implementácie plug-in hybridného pohonu. Pretože bez elektrifikácie nebude schopná Panamera prežiť na všetkých trhoch. Zároveň platí, že pohon PHEV, teda plug-in hybrid, je považovaný za iba premostenie k plnej elektromobilite. **Aká je teda budúcnosť Porsche Panamera podľa nemeckého auto motor und sport?** Prinajmenšom otázna, ale v ďalšej generácii sa s najväčšou pravdepodobnosťou nedočkáme jej plne elektrickej verzie, ktorá by do určitej miery alternovala Taycan.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »