Aktuality

O Citroën C3 na Slovensku mimoriadne stúpol záujem, tento rok má až 15% rast

O Citroën C3 na Slovensku mimoriadne stúpol záujem, tento rok má až 15% rast

Keby nebol tak esteticky pútavý, napísali by sme, že nenápadný model dosiahol mimoriadne nápadný predajný úspech. V čase, keď sa predvída pokles predaja nových áut v dôsledku obmedzení vyplývajúcich z pandémie koronavírusu a počiatku koronakrízy (ktorá možno napokon ani nemusí nastať), zverejnil slovenský Citroën štatistiky predajov za prvé štyri mesiace v roku 2020. Pre značku sú veľmi priaznivé a model C3 dosiahol dokonca až 15-percentný nárast predaja.

Citroën C3 je dnes druhý najpredávanejší model svojho segmentu a z hľadiska predajných čísiel sa zaraďuje medzi niekoľko najobľúbenejších nových áut Slovákov. Za svoje úspechy vďačí nielen atraktívnemu zovňajšku, ktorý do karosérie hatchback vniesol estetické prvky pripomínajúce malé SUV, ale aj dobrú cenovú dostupnosť, solídnu technologickú vybavenosť a pestrú personalizovateľnosť. Výrobca ponúka až 36 farebných kombinácií karosérie. K pozitívnemu imidžu ďalej prispieva aj to, že sa dá zadovážiť s automatickou prevodovkou za stále veľmi prijateľné ceny a tiež fakt, že motory PureTech sú štvornásobným nositeľom titulu Motor roka.

Profil modelu C3 dotvára aj to, že sa vyrába na Slovensku v závode Groupe PSA Slovakia v Trnave.

Prečítajte si aj:


Video k testu Citroën C3 1.2 PureTech: Trojvalec a automatika ladia perfektne

ERIK STRÍŽ


Aké autá kupujú Slováci

Od januára do konca apríla sa podľa tlačovej správy importéra predalo 541 vozidiel, čo podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu znamená druhú trhovú pozíciu v danom segmente. Medziročný nárast predaja modelu C3 pritom dosiahol spomínaných 15 percent.

Citroën C3 sa na Slovensku predáva od 9 690 eur vo výbave Live. Táto výbava ešte neobsahuje typické bočné absorpčné nárazníky Airbumps, v ponuke výbavy sa objavujú položky ako upozornenie na nechcené prekročenie jazdného pruhu, upozornenie na možnú únavu vodiča, automatické spustenie výstražných svetiel pri prudkom brzdení, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, audiosystém RD6 s obrazovkou C, funkciou bluetooth, pripojením USB a štyrmi reproduktormi a tiež informovanie vodiča na združenom prístroji o maximálnej povolenej rýchlosti.

Výbava Feel za 10 490 eur ponúka už denné LED svietenie, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, manuálnu klimatizáciu či kľučky dverí vo farbe karosérie.

Slovákmi oceňovaná sa ukázala výbava s názvom Origins od 11 990 eur, ktorá obsahuje už aj zadný parkovací asistent, automatickú klimatizáciu, strechu BITON, čiernu Onyx, audiosystém RCCA2 so 7" multifunkčným farebným dotykovým displejom, 16" oceľové disky s 3D krytmi Steel & Style, sedadlá so sivým čalúnením Origins a štepovanie v bronzovej farbe a autokoberce či volant v koži.

Tieto úrovne výbavy a ceny však čoskoro platiť nebudú, v najbližších mesiacoch sa do predaja dostane úplne nová verzia Citroën C3, ktorá ponúkne až 12 asistenčných systémov, vylepšený vzhľad a ďalšie inovácie, ktoré nepochybne podrobne odhalíme počas prvých redakčných testov.

Prečítajte si aj:


Test Citroën C5 Aircross za 32-tisíc eur: Jazdí ako loď

ERIK STRÍŽ


Toto je úplne nový Citroën C3! Je krajší a vybavenejší. A cena?

ERIK STRÍŽ


Citroën v lete začne predávať elektromobil za 6 000 €.

Peter Lacena


Erik Stríž je redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti pôsobí od roku 2007 a okrem automobilov sa venuje aj technológiám a bezpečnosti.
Kontakt: erik@striz.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie