Čo sa stalo s úchvatnou Himerou-Q? Superšport od našich susedov sa mal za 8 minút nabiť na tisíc kilometrov!
Navrhnutý na Ukrajine a vyrobený v Španielsku. Superšportový elektromobil Himera-Q vyzerá úžasne a jej technické parametre sú priam dychberúce, ale v posledných rokoch o ňom nevieme prakticky nič. Zahodiť takýto projekt do koša by bola veľká škoda.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
#1 Predpokladané parametre sú skvelé
Himera-Q počítala s plne elektrickým pohonom, trakčnými batériami s grafénom, eventuálnym dojazdom do 1 000 kilometrov a schopnosťou nabíjať sa v turbo móde, ktorý by na kompatibilnej nabíjačke batérie dobil už za 8 minút. Maximálna konštrukčná rýchlosť 350 km/h a výkon elektrického pohonu až tisíc konských síl nám robia na čele vrásky nedôvery, ale keď ich výrobca uvádza, možno sú dosiahnuteľné. Podľa dostupných informácií Himera-Q dosiahne rýchlosť 100 km/h za menej ako tri sekundy.#2 Dizajn dokázal, že to na Ukrajine vedia
Vedeli ste, že Himera-Q sa nápadne podobá na štúdiu Lada Raven od dizajnéra Dmitryho Lazareva z roku 2016? Podobnosť je priam do očí bijúca, ale ťažko zhodnotiť, či s týmto dizajnom prišila prvá Himera alebo Lada. V každom prípade dizajn Himery dokazuje, že to na Ukrajine vedia a majú vkus. Veď tento superšport vyzerá lepšie ako väčšina športových áut renomovaných značiek. Keby si takýto dizajn osvojilo také Ferrari, dočkalo by sa nekonečných ovácií, v prípade ukrajinského auta sa tieto ovácie trocha pozabudlo.#3 Treba podporovať inovátorské domáce európske značky
Áno, Ukrajinu už možno mnohí nevnímajú ako Európu (najmä vzhľadom ku komplikovanej politickej situácii), ale náš východný sused je geograficky súčasťou Európy. Keď sa tu objaví nový výrobca automobilov, môžeme ho teda považovať za európskeho a čo je domáce, to sa cení. Dnes sú ázijské automobilky dobíjajúce európsky trh schopné vyrábať skvelé autá za výborné ceny, dokonca aj športové a pozície európskych automobiliek sa môžu dostať do ohrozenia. Každá jedna značka, ktorá ponúkne inovátorský a zaujímavý model, môže teda prispievať k ďalšej konkurencieschopnosti domáceho autopriemyslu, ponúkať ľuďom prácu a vytvárať okolo seba množstvo subdodávateľských spoločností podporujúcich zdravú ekonomiku.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivoRadikálny krok! Susedná krajina prijala kontroverzné riešenie s cieľom zníženia emisií a zlepšenia bezpečnosti
Rakúsko už o pár týždňov zavedie nové pravidlá na tamojších cestách. Tie sa dotknú aj maximálnej povovlenej rýchlosti.
Novela zákona znižuje byrokratické zaťaženie a samosprávam dáva viac volnosti. Tamojšie mestá na zmeny reagovali pozitívne.Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok
Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.
Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov. Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.