Boli staré autá lepšie? Toto nám na nových prekáža najviac!
Sú medzi nami ľudia, ktorí ani po dvoch desaťročiach neplánujú vymeniť svoje auto za nové. A my sa im nečudujeme! **Častokrát prezentujeme nové autá v dobrom svetle, no nie všetko je také ružové, ako sa na prvý pohľad môže zdať.** Aj preto sme sa rozhodli v krátkych bodoch vysvetliť, prečo sú staré autá v niektorých ohľadoch lepšie… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
Neosvetľovali vodičov
V dobe správne nastavených halogénových svetlometov sme nemuseli tak často bojovať s nepríjemným osvetľovaním ostatných vodičov. **Moderné LED-ky robia každému protiidúcemu vodičovi malé vyšetrenie očného pozadia, po ktorom sa musí jeho zrak spamätávať ešte niekoľko kilometrov.** Samostatnou kapitolou sú adaptívne svetlomety, ktoré v mnohých prípadoch nereagujú včas. Práve vtedy sú silné svetlomety pre okolie nebezpečné, pretože zasiahnutý šofér cestuje niekoľko sekúnd takmer naslepo.Ticho
**Dnešné autá v sebe ukrývajú výber najotravnejších zvukov na svete.** Nejde len o upozornenie na nezapnuté pásy, dnes vás auto buzeruje aj za otvorené dvere, kľúč v zapaľovaní, vybočenie z pruhu či nedostatok prestávok. **Presadnite do starého auta a okamžite začnete vnímať to ticho a slobodu v konaní za volantom.**Vychovali lepších vodičov
Na radarové tempomaty, stráženie mŕtvych uhlov či udržiavanie auta v pruhu môžete pri starých autách zabudnúť. **Aj vďaka tomu musel byť človek za volantom neustále v strehu a kontrolovať svoje okolie častejšie ako dnes.** Vodiči dokázali lepšie predvídať situáciu a reagovať na ňu rýchlejšie.Vyklápacie svetlomety
Tak s týmto musíte súhlasiť! Na stupnici od 0 do 10 si pri získavaní pozornosti okolia zaslúžia vyklápačky maximálny počet bodov. Aj keď nešlo o veľmi praktickú súčasť auta a mnohí majitelia zápasili so spoľahlivosťou, výsledný efekt stál určite za to. **Na takúto frajerinu však budeme musieť zabudnúť, pretože bezpečnostné štandardy chrániace chodcov už takéto svetlomety nedovoľujú.**Spoľahlivosť
Mnohí z vás nám do komentárov píšete o poruchovej elektronike a nespoľahlivých trojvalcoch, ktoré nič nevydržia. A viete čo? Máte pravdu! Časy predimenzovaných Mercedesov z 80-tych rokov sú dávno za nami. **Dnes otvárate šampanské, keď bez väčších problémov prekročíte hranicu 100 000 najazdených kilometrov.** Autá sa týmto priblížili k obyčajnej spotrebnej elektronike, ktorá je navrhnutá na určité krátke časové obdobie. **Môžu za to však aj emisné normy, ktoré výrobcov tlačia do výroby maličkých motorov s preplňovaním.**
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Pokračujte na ďalší príspevok »
Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.
Slovnaft Move má jeden rok a stotisíce spokojných zákazníkov
Rok úspešného spojenia vernosti a výhod. Program Slovnaft Move oslavuje prvé narodeniny a jeho aplikáciu si stiahlo už vyše 600-tisíc zákazníkov.
V čom sú jeho výhody a prečo by ste si mali stiahnuť apku aj vy?Novinka
ORLEN spustil mobilnú aplikáciu s vernostným programom
Sieť čerpacích staníc ORLEN spustila mobilnú aplikáciu, ktorá zákazníkom ponúka výhody ako vernostný program a navigáciu do vybranej čerpacej stanice.
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivo