Lexus sa pochválil prvým tetovaným autom, čo to znamená? (fotogaléria)

Lexus predstavil celosvetovo prvý automobil s tetovaním, uvádza vo svojej správe k spolupráci s umelkyňou Claudiou de Sabe z Londýna.
Vydané  Text: 

Prvé tetovanie pre auto navrhla a vytvorilapopredná umelecká tetovačka Claudia De Sabe z Londýna a využila na to kompaktný model Lexus UX v čisto bielom vyhotovení. Ak ste ale čakali napríklad tetovanie koženého interiéru ako my, podrobnosti vás trocha zaskočia. Namiesto tetovacej ihly použila minivŕtačku Dremel a pomocou nej znázornila na karosérii **motív kapra koi** predstavujúci tradičné japonské umenie, ktoré stvárňuje hodnoty šťastia a vytrvalosti. Tetovačka pomocou vŕtačky odstránila povrchový pigment, aby odhalila podkladový kov a vytvorila komplexní vzor. Potom ručne naniesla päť litrov vysokokvalitného autolaku na zvýraznenie detailov. V rámci finálnej úpravy doladila kľúčové prvky a snažila sa dosiahnuť výraznejší 3D efekt. Následne vozidlo dostalo ochranný lak, aby mohlo vyradiť do bežnej prevádzky.
### Päť osemhodinových pracovných zmien Celý postup od prvotného nákresu si vyžiadal šesť mesiacov, samotné „tetovanie“ zabralo päť osemhodinových zmien intenzívnej práce. Práca bola fyzicky náročná vzhľadom na vibrácie vŕtačky a samotný objekt, ktorý na rozdiel od človeka nebolo možné počas práce natáčať do pohodlnejšej pozície. Kým drobné nepresnosti pri tetovaní človeka sa dajú jednoducho zapracovať alebo zafarbiť do celkového vzoru, „rytina“ vytváraná pomocou minivŕtačky vyžaduje absolútnu presnosť.
### Odhad ceny? Skoro 132-tisíc eur Tetované UX síce nenesie žiadnu cenovku, ale odhaduje sa, že zákazková práca by stála viac než 120-tisíc libier, v prepočte približne 132-tisíc eur. Svoje umenie premietla Claudia De Sabe na kov namiesto ľudskej pokožky úplne prvýkrát.
„Keď tetujete človeka, musíte premýšľať o svaloch a tkanivách pod pokožkou. V prípade vozidla zasa záleží na zmenách tvarov karosérie v celkovom rámci. Lexus UX sa na tento projekt ideálne hodí vďaka svojmu aerodynamickému tvaru. Všetko od kriviek na bokoch karosérie až po tvar okien, všetko je dynamické a krásne,“ uviedla Claudia De Sabe, ktorej pri práci asistoval jej manžel, pôvodom z Japonska. Projekt vzdáva hold remeselnému spracovaniu takumi, ktoré je neoddeliteľnou súčasťou každého vozidla Lexus, o čom svedčia dizajnové detaily a bezchybné vyhotovenie. Lexus do dizajnu svojich vozidiel rovnakou mierou premieta tradičné japonské estetické kvality, čo vidno napríklad na obkladoch kabíny modelu UX s textúrou tzv. papiera washi alebo na hladkom spojení interiéru a exteriéru prostredníctvom čelného skla. To poukazuje na architektúru japonských domov, nazývanú engawa.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.