Subaru Forester úspešne bodoval, v ankete Auto roka 2020 získal 3. miesto

Subaru Forester e-BOXER je podľa ankety slovenských motoristických novinárov tretím najlepším autom roka na Slovensku.
Vydané  Text: 

Uvedené ocenenie si zaslúži o to viac, že v európskych testoch bezpečnosti EuroNCAP získal najvyššie hodnotenie v kategórii SUV a ocenenie za najbezpečnejšie auto vo svojej triede s titulom BEST IN CLASS. 24. ročník tradičnej ankety o najlepšie auto roka sa začal voľbou 7 finalistov a pokračoval ich porovnávacím testom.15-členná porota renomovaných motoristických novinárov, pôsobiacich v rozličných slovenských médiách, vybrala 7 finálnych modelov z troch desiatok automobilových noviniek. Do ankety sa automaticky zapojili všetky novinky na slovenskom trhu za rok 2019. Vždy však muselo ísť o celkom nové modely, nie o ich varianty (kombi, kupé, pick-up, kabriolet). Členovia poroty mali k dispozícii na porovnávací test na obvyklej trati všetkých 7 modelov. Testovali ich na tradičnom okruhu, ktorý viedol po bežných cestách s vozovkami rozličnej kvality. Tak vzniklo definitíve poradie, ktoré sa určovalo rovnakou metódou ako pri európskom Car of The Year. Každý člen poroty mal k dispozícii 25 bodov, pričom jednému kandidátovi mohol prideliť maximálne 10 bodov. SUBARU FORESTER e-BOXER úspešne obsadil tretiu priečku – s počtom bodov 57. Je to po prvý raz, čo sa značka SUBARU kvalifikovala do finálovej sedmičky a hneďsa umiestnila tak vysoko v ankete Auto roka. Vďačí za to nielen čoraz dokonalejšej bezpečnosti a špičkovému asistenčnému systému EyeSight, ale aj jazdným vlastnostiam, inovatívnym technológiám a komfortu, ktoré posúvajú jazdenie na stále vyššiu úroveň. Na druhej priečke skončil Peugeot 208 s počtom bodov 66 a prvú priečku obsadili kuriózne hneď dva modely – Suzuki Jimny a Toyota Corrola – s identickým počtom bodov 68.

Subaru Forester e-Boxer je podľa EuroNCAP najlepším autom svojej triedy

Ak ide o malé terénne vozidlá a MPV, najlepším vozidlom je Subaru Forester e-Boxer. S týmto vyhlásením prišla organizácia EuroNCAP - prečítajte si zdôvodnenie.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.