Najlepší Renault je teraz ešte lepší, Talisman dostal balík vylepšení

Facelift modelu Renault Talisman je primerane decentný, všetko dobré ponecháva a vylepšuje najmä detaily.
Vydané  Text: 
Model Talisman je spoločne SUV Koleos tým najlepším, čo vie francúzska značka ponúknuť. Sedan strednej triedy sa dočkala modernizácie technológií, exteriérového dizajnu aj interiéru, pričom si naďalej zachováva svoj pôvodný charakter z roku 2015. Vylepšenia sú prevažne menej výrazné, napriek tomu omladili model natoľko, že sa opäť dostáva do pozornosti motoristickej verejnosti. Facelift Renaultu Talisman sa týka nielen karosárskeho vyhotovenia sedan, ale aj kombi, ktoré výrobca v anglickej tlačovej správe označuje Estate, na našom trhu ale sa používa označenie Grandtour. Medzi týmito vozidlami nenachádzame veľa rozdielov, tie najpodstatnejšie sa týkajú veľkosti batožinového priestoru: zatiaľ čo sedan ponúka až 608 litrový kufor, verzia Grandtour minimálne 572 dm3, respektíve 1 700 dm3 po sklopení zadných sedadiel.
Z estetického hľadiska sa zvonka upravili iba detaily, napríklad spodné partie prednej časti a pásy LED svetiel v tvare čepele hokejky, ktoré sú po novom o niečo užšie. Predné svetlomety využívajú technológiu LED MATRIX a po novom aj animované LED smerovky. Dosvit LED svetlometov je až 220 metrov, čo je o takmer 50 metrov viac ako v predchádzajúcej verzii. Zadné partie vizuálne omladli vďaka modernizovanej grafike zadných svetiel, opäť sa však jedná predovšetkým o menej významné zmeny. Interiér Talismanu pokračuje v tom, čo bolo pre neho charakteristické aj doteraz. Je priestranný, vyzerá luxusne, po novom ponúkne vylepšené vzory čalúnenia a v prípade špičkovej verzie Initiale Paris aj drevený dekor palubnej dosky. Pribudlo náladové osvetlenie nastavované prostredníctvom rozhrania MULTI-SENSE. Súčasťou stupňa výbavy Intens je digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 10,2 palca s nastaviteľnými režimami zobrazenia vrátane GPS navigácie. V strede palubovky sa nachádza displej s uhlopriečkou sedem palcov, prípadne 9,3 palca s vertikálnou orientáciou. Na tomto displeji sa zobrazuje systém Renault EASY LINK, ktorý spolupracuje aj s platformami Android Auto a Apple CarPlay.
Z technologického hľadiska nový Renault Talisman ponúkne aj funkciu bezdrôtovej nabíjačky mobilných telefónov či adaptívny tempomat s asistentom jazdy v dopravnej zápche – automobil dokáže samočinne auto zastaviť a následne rozbehnúť aj bez asistencie vodiča, a to v rozmedzí rýchlostí 0 až 160 km/h. Systém automatického núdzového brzdenia AEBS po novom reaguje ako na chodcov, tak i cyklistov, vozidlo sa udrží v jazdnom pruhu samočinne aj v zákrutách a popri funkcii upozornenia na objekt v slepom uhle Talisman upozorní aj na objekty blížiace sa k vozidlu odzadu zboku (Rear Cross Traffic Alert). Túto funkciu využijete predovšetkým pri cúvaní z parkovacieho miesta. Talisman natáča predné i zadné kolesá vďaka funkcii 4CONTROL, ktorá je vo výbave Initiale Paris už v sérii a je kombinovaná s nastaviteľným tlmením.
Momentálne ponuka motorov pozostáva z benzínových a naftových agregátov (Blue dCi 150,160 a 200 a TCe 225), po novom budú k dispozícii v mierne upravených variantoch. Bude sa jednať o nasledovné motory (číslo označuje max. počet koní): * TCe 160 EDC FAP (1,3-litrový benzínový štvorvalec s automatickou prevodovkou) * TCe 225 EDC FAP (1,8-litrový benzínový štvorvalec s automatickou prevodovkou) * Blue dCi 120 & 150 BVM6 (1,7-litrový naftový štvorvalec s manuálnou 6-st.prevodovkou) * a Blue dCi 160 & 200 EDC (2,0-litrový naftový štvorvalec s automatickou prevodovkou) Ponuka motorov sa môže líšiť v závislosti od trhu. Na Slovensko nový Talisman príde už tento rok v júni.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »