**Luxusná automobilová značka DS predstavila nový päťmetrový luxusný sedan, s ktorým chce osloviť zákazníkov v prémiovej triede.** Dizajnom nadväzuje na SUV modely DS 3 alebo DS 7 Crossback, pričom návrhári nezabudli ani na retro prvky pripomínajúce ikonický model Citroën DS z polovice minulého storočia. **Za zmienku určite stojí zadná smerovka integrovaná do C-stĺpiku, ktorá nadväzuje na tradíciu a zároveň oživuje… Prečítať celé
**Luxusná automobilová značka DS predstavila nový päťmetrový luxusný sedan, s ktorým chce osloviť zákazníkov v prémiovej triede.** Dizajnom nadväzuje na SUV modely DS 3 alebo DS 7 Crossback, pričom návrhári nezabudli ani na retro prvky pripomínajúce ikonický model Citroën DS z polovice minulého storočia. **Za zmienku určite stojí zadná smerovka integrovaná do C-stĺpiku, ktorá nadväzuje na tradíciu a zároveň oživuje súčasný vzhľad.** Prémiové materiály nájdeme aj v kabíne, palubná doska poteší elegantným vzhľadom a kvalitným spracovaním.
Po technickej stránke zdieľa platformu s predĺženým Peugeotom 508, ktorý automobilka predáva na čínskom trhu. Príbuznosť však nájdeme aj pod kapotou, kde pracuje benzínová jednotka 1.6 v kombinácii s elektromotorom. Kombinovaný výkon plug-in hybridnej sústavy tak dosahuje slušných 250 koní a elektrickým dojazdom na úrovni 50 kilometrov. **Neskôr však do ponuky pribudne ešte výkonnejšia plug-in hybridná verzia disponujúca až 360 konskými silami.** Fanúšikovia benzínu si budú musieť vystačiť so základným variantom, ktorý získa do vienka dobre známy motor 1.6 PureTech s výkonom 225 koní. Všetky motorizácie môžu počítať s osemstupňovou automatickou prevodovkou.
K luxusným francúzskym autám neodmysliteľne patrí hydropnemuatické odpruženie, no podľa všetkého model DS 9 nič podoné zatiaľ nedostane. Aspoň nateraz sa musí spoľahnúť na viacprvkovú zadnú nápravu a adaptívne tlmiče s prispôsobeným nastavením na základe skenovania povrchu cesty.
Automobilka DS nedávno vstúpila na Slovenský trh a je veľmi pravdepodobné, že k nám dorazí aj nový sedan. **Oficiálny predaj sa spustí koncom roka a základná cena by mala začínať tesne pod 40 000 eurami.**
AUTOVINY.SK » Aktuality » Francúzi sa púšťajú proti BMW či Mercedesu! Predstavili luxusný sedan, ktorý príde aj na Slovensko!
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.
Elektrické autá nemusia byť technologicky ohromujúce, aby ich zákazníci ocenili. Elektrické LCV BYD ETP3 je toho príkladom, predáva sa za menej ako 30-tisíc.
Základné údaje: 3,5 m³, 100 kW, 100 km/h a reálny dojazd presahujúci 200 km. Jednoduchšie elektrické LCV oslovuje cenou 29 990 € bez DPH.