Aktuality

Nová KIA Sorento je oficiálne odhalená. Má ambície preniknúť do prémiovej triedy

Úplne nová KIA Sorento sa po krátkom marketingovom ťažení na internete dočkala plného odhalenia. Do premiéry síce ešte ostáva niekoľko dní, pretože prebehne na ženevskom autosalóne 3. marca 2020, dovtedy si môžeme Sorento pozrieť na oficiálne vydaných fotografiách. Automobilka k nim pribalila aj niekoľko informácií o novinke.

Nová Kia Sorento využíva dizajnový koncept s názvom „refined boldness“, ktorý má za cieľ, okrem iného, už na prvý pohľad evokovať dojem vysokej technologickej vyspelosti vozidla. Automobil má pomerne čisté línie a kľúčové dizajnové prvky ponecháva skôr konzervatívne, sústreďuje sa najmä na detaily. Napríklad na členité vyhotovenie prednej masky s LED svetlometmi a grilom chladiča. Na prvý pohľad sa môže zdať, že nové Sorento pripomína súčasnú generáciu Volkswagenu Touareg, ale považujme ho skôr za menšiu verziu obrovského zámorského SUV s názvom Telluride, prípadne zväčšenú verziu kompaktného SUV Seltos.

Zaujímavosťou je, že nové Sorento nepoužíva nové avizované logo automobilky, ale ešte to tradičné. Či sa toho nového loga vôbec dočkáme aj v sériovo vyrábaných modeloch, je teraz neisté.

Novinka má dlhší rázvor, kratšie previsy a dlhšiu prednú kapotu, A-stĺpik karosérie je potlačený dozadu až o 30 mm. Sorento s modelovým rokom 2021 stojí na úplne novej platforme, ktorou Kia mieni svoje nové SUV-čka spraviť ešte úspornejšími, kvalitnejšími, praktickými a priestrannými. Tak to uvádza vo svojej oficiálnej správe k novému modelu.

Okrem zovňajška je nesmierne pôsobivý aj interiér vozidla. Kia pre nás prípravila prakticky prémiový interiér v hnedo-šedej farebnej schéme, v ktorom nemožno prehliadnuť robustnú stredovú konzolu a dva široké palubné displeje. Pred volantom sa nachádza digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou obrazovky 12,3 palca a stredový dotykový displej s uhlopriečkou 10,25 palca.

Prečítajte si aj:


Nové SUV KIA Seltos GT Line predstavuje značku v celkom novom svetle

Erik Stríž


Aktualizácia 20.2.2020:

Oficiálne vyhlásenie značky Kia k novému Sorentu:

  • Nová platforma prináša viac priestoru, komfortu a lepšie jazdné vlastnosti
  • Vyhovuje novým výkonným turbo elektrifikovaným hnacím sústavám „Smartstream“
  • Zostavu pohonov, ktorá bude uvedená na trh, tvorí nová 1,6-litrová hybridná hnacia sústava T-GDi a 2,2-litrový vznetový motor

Najnovšie Sorento bude prvým SUV postaveným na báze novej platformy spoločnosti Kia. Platforma vďaka kompaktnej konštrukcii motorového priestoru, kratším previsom a dlhšiemu rázvoru kolies umožňuje nový štýlový dizajn a držanie vozidla na ceste a zabezpečuje pohodlnú jazdu a dobré jazdné vlastnosti pri ovládaní.

Nové Sorento je v porovnaní so svojím predchodcom o 10 mm dlhšie z hľadiska celkovej dĺžky a jeho rázvor kolies sa predĺžil o 35 mm na súčasných 2 815 mm. Kabína poskytuje viac priestoru, než je tomu u mnohých iných SUV strednej triedy, a vďaka inteligentnému usporiadaniu ponúkne nové Sorento aj prvotriedny nákladový priestor.

Keď bol v roku 2002 uvedený na trh model Sorento prvej generácie, mal robustnú rámovú konštrukciu karosérie, ktorá prispievala k väčšej priestrannosti a zvyšovala jeho schopnosti v teréne. Prechod na samonosnú škrupinovú karosériu v druhej generácii modelu v roku 2009 znamenal skokovú zmenu v charaktere a správaní vozidla na ceste. Nová platforma spoločnosti Kia pre vozidlá SUV strednej triedy predstavuje podobne významný skok pre Sorento najnovšej generácie, pretože mu umožňuje stanoviť nový štandard v jeho segmente z hľadiska priestoru, praktického využitia, účinnosti a kvality.

Pre Kóreu, Európu a Severnú Ameriku je konštrukcia a usporiadanie platformy pre model Sorento prispôsobená jeho novej výkonnej turbo hybridnej hnacej sústave „Smartstream“, ktorá predstavuje prvú aplikáciu elektrifikovaného výkonu v modelovej zostave Sorento. Hnaciu sústavu tvorí 1,6-litrový motor T-GDi (preplňovaný zážihový motor s priamym vstrekovaním paliva), elektromotor s výkonom 44,2 kW a lítiovo-iónový polymérový akumulátor s kapacitou 1,49 kWh. Motor a elektromotor vyvinú kombinovaný celkový výstupný výkon 230 k a dodajú 350 Nm krútiaceho momentu, vďaka čomu nový elektrifikovaný pohon vykazuje nízku úroveň emisií a vysokú úroveň výkonu. Inteligentné usporiadanie novej platformy umožnilo umiestniť akumulátor pod kostru priestoru pre cestujúcich bez toho, aby to ovplyvnilo priestor v kabíne alebo nákladový priestor.

Kórejskí a európski zákazníci si môžu pre model Sorento vybrať v rámci špecifikácie aj nový štvorvalcový 2,2-litrový vznetový motor „Smartstream“, ktorý vyvinie výkon 202 k a dodá 440 Nm krútiaceho momentu. Motor je spojený s novou osemstupňovou mokrou dvojspojkovou prevodovkou (8DCT) od spoločnosti Kia, ktorá ponúka plynulé preraďovanie, charakteristické pre bežnú automatickú prevodovku, a zároveň zvyšuje účinnosť v porovnaní s prevodovkou so suchou spojkou. Video: here

Okrem novej platformy a hnacích jednotiek má nové Sorento aj množstvo bezpečnostných a komfortných funkcií na báze najnovších technológií, ktoré ho ešte viac odlišujú od ostatných SUV strednej triedy. Značka Kia v ňom po prvý raz predstaví multikolízny brzdový systém, ktorý umožňuje zmierniť závažnosť sekundárnych zrážok v prípade nehody. Keď sa po prvom náraze rozvinú airbagy, systém automaticky aplikuje brzdy vozidla, a chráni tak cestujúcich pred sekundárnymi nárazmi spredu alebo zboku. Multikolízny brzdový systém bude v ponuke v závislosti od trhu s celkovo ôsmimi airbagmi, ktoré majú prispieť k ďalšiemu posilneniu bezpečnosti pri nárazoch. Budú medzi nimi bočné a kolenné stredové airbagy pre predné sedadlá.

Nové Sorento je navrhnuté a skonštruované tak, aby unieslo všetko, čo naň život naloží. Premiéru bude mať 3. marca 2020 na Medzinárodnom autosalóne v Ženeve.

Prečítajte si aj:


Nová Kia Optima prekonala očakávania: kľúčové informácie o horúcej novinke

Redakcia (s)


POROVNANIE: Kia XCeed alebo ProCeed? Zisťovali sme, pre koho sú najnovšie prírastky modelovej rodiny s benzínovým aj naftovým motorom!

Juraj Hrivnák


Kia ukázala malý crossover Sonet, konkurenta pre Hyundai Venue

Erik Stríž


Kia sa snaží o nemožné, ponúkne prémiovú triedu za cenu strednej. Všetko to začne jej nový elektromobil

Redakcia (s)


Erik Stríž - auto motor a šport
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie