Nová KIA Sorento je oficiálne odhalená. Má ambície preniknúť do prémiovej triedy

Dočkali sme sa. Najväčšie domáce SUV značky KIA je krajšie a vybavenejšie ako kedykoľvek predtým. Zistite viac o novinke iba na Autovinách.
Vydané  Text: 

Úplne nová KIA Sorento sa po krátkom marketingovom ťažení na internete dočkala plného odhalenia. Do premiéry síce ešte ostáva niekoľko dní, pretože prebehne na ženevskom autosalóne 3. marca 2020, dovtedy si môžeme Sorento pozrieť na oficiálne vydaných fotografiách. Automobilka k nim pribalila aj niekoľko informácií o novinke. Nová Kia Sorento využíva dizajnový koncept s názvom „refined boldness“, ktorý má za cieľ, okrem iného, už na prvý pohľad evokovať dojem vysokej technologickej vyspelosti vozidla. Automobil má pomerne čisté línie a kľúčové dizajnové prvky ponecháva skôr konzervatívne, sústreďuje sa najmä na detaily. Napríklad na členité vyhotovenie prednej masky s LED svetlometmi a grilom chladiča. Na prvý pohľad sa môže zdať, že nové Sorento pripomína súčasnú generáciu Volkswagenu Touareg, ale považujme ho skôr za menšiu verziu obrovského zámorského SUV s názvom Telluride, prípadne zväčšenú verziu kompaktného SUV Seltos. Zaujímavosťou je, že nové Sorento nepoužíva nové avizované logo automobilky, ale ešte to tradičné. Či sa toho nového loga vôbec dočkáme aj v sériovo vyrábaných modeloch, je teraz neisté. Novinka má dlhší rázvor, kratšie previsy a dlhšiu prednú kapotu, A-stĺpik karosérie je potlačený dozadu až o 30 mm. Sorento s modelovým rokom 2021 stojí na úplne novej platforme, ktorou Kia mieni svoje nové SUV-čka spraviť ešte úspornejšími, kvalitnejšími, praktickými a priestrannými. Tak to uvádza [vo svojej oficiálnej správe](https://www.kianewscenter.com/News/kia-reveals-first-images-of-next-generation-sorento/s/6599487d-3ba0-4f44-aabb-0e2b3cf01adf) k novému modelu. Okrem zovňajška je nesmierne pôsobivý aj interiér vozidla. Kia pre nás prípravila prakticky prémiový interiér v hnedo-šedej farebnej schéme, v ktorom nemožno prehliadnuť robustnú stredovú konzolu a dva široké palubné displeje. Pred volantom sa nachádza digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou obrazovky 12,3 palca a stredový dotykový displej s uhlopriečkou 10,25 palca.

Nové SUV KIA Seltos GT Line predstavuje značku v celkom novom svetle

Úplne nové SUV výrazne vystupuje z radu súčasných modelov.

### Aktualizácia 20.2.2020: **Oficiálne vyhlásenie značky Kia k novému Sorentu**: * **Nová platforma prináša viac priestoru, komfortu a lepšie jazdné vlastnosti** * **Vyhovuje novým výkonným turbo elektrifikovaným hnacím sústavám „Smartstream“** * **Zostavu pohonov, ktorá bude uvedená na trh, tvorí nová 1,6-litrová hybridná hnacia sústava T-GDi a 2,2-litrový vznetový motor** Najnovšie Sorento bude prvým SUV postaveným na báze novej platformy spoločnosti Kia. Platforma vďaka kompaktnej konštrukcii motorového priestoru, kratším previsom a dlhšiemu rázvoru kolies umožňuje nový štýlový dizajn a držanie vozidla na ceste a zabezpečuje pohodlnú jazdu a dobré jazdné vlastnosti pri ovládaní. Nové Sorento je v porovnaní so svojím predchodcom o 10 mm dlhšie z hľadiska celkovej dĺžky a jeho rázvor kolies sa predĺžil o 35 mm na súčasných 2 815 mm. Kabína poskytuje viac priestoru, než je tomu u mnohých iných SUV strednej triedy, a vďaka inteligentnému usporiadaniu ponúkne nové Sorento aj prvotriedny nákladový priestor. Keď bol v roku 2002 uvedený na trh model Sorento prvej generácie, mal robustnú rámovú konštrukciu karosérie, ktorá prispievala k väčšej priestrannosti a zvyšovala jeho schopnosti v teréne. Prechod na samonosnú škrupinovú karosériu v druhej generácii modelu v roku 2009 znamenal skokovú zmenu v charaktere a správaní vozidla na ceste. Nová platforma spoločnosti Kia pre vozidlá SUV strednej triedy predstavuje podobne významný skok pre Sorento najnovšej generácie, pretože mu umožňuje stanoviť nový štandard v jeho segmente z hľadiska priestoru, praktického využitia, účinnosti a kvality. Pre Kóreu, Európu a Severnú Ameriku je konštrukcia a usporiadanie platformy pre model Sorento prispôsobená jeho novej výkonnej turbo hybridnej hnacej sústave „Smartstream“, ktorá predstavuje prvú aplikáciu elektrifikovaného výkonu v modelovej zostave Sorento. Hnaciu sústavu tvorí 1,6-litrový motor T-GDi (preplňovaný zážihový motor s priamym vstrekovaním paliva), elektromotor s výkonom 44,2 kW a lítiovo-iónový polymérový akumulátor s kapacitou 1,49 kWh. Motor a elektromotor vyvinú kombinovaný celkový výstupný výkon 230 k a dodajú 350 Nm krútiaceho momentu, vďaka čomu nový elektrifikovaný pohon vykazuje nízku úroveň emisií a vysokú úroveň výkonu. Inteligentné usporiadanie novej platformy umožnilo umiestniť akumulátor pod kostru priestoru pre cestujúcich bez toho, aby to ovplyvnilo priestor v kabíne alebo nákladový priestor. Kórejskí a európski zákazníci si môžu pre model Sorento vybrať v rámci špecifikácie aj nový štvorvalcový 2,2-litrový vznetový motor „Smartstream“, ktorý vyvinie výkon 202 k a dodá 440 Nm krútiaceho momentu. Motor je spojený s novou osemstupňovou mokrou dvojspojkovou prevodovkou (8DCT) od spoločnosti Kia, ktorá ponúka plynulé preraďovanie, charakteristické pre bežnú automatickú prevodovku, a zároveň zvyšuje účinnosť v porovnaní s prevodovkou so suchou spojkou. Video: here Okrem novej platformy a hnacích jednotiek má nové Sorento aj množstvo bezpečnostných a komfortných funkcií na báze najnovších technológií, ktoré ho ešte viac odlišujú od ostatných SUV strednej triedy. Značka Kia v ňom po prvý raz predstaví multikolízny brzdový systém, ktorý umožňuje zmierniť závažnosť sekundárnych zrážok v prípade nehody. Keď sa po prvom náraze rozvinú airbagy, systém automaticky aplikuje brzdy vozidla, a chráni tak cestujúcich pred sekundárnymi nárazmi spredu alebo zboku. Multikolízny brzdový systém bude v ponuke v závislosti od trhu s celkovo ôsmimi airbagmi, ktoré majú prispieť k ďalšiemu posilneniu bezpečnosti pri nárazoch. Budú medzi nimi bočné a kolenné stredové airbagy pre predné sedadlá. Nové Sorento je navrhnuté a skonštruované tak, aby unieslo všetko, čo naň život naloží. Premiéru bude mať 3. marca 2020 na Medzinárodnom autosalóne v Ženeve.

Kia sa snaží o nemožné, ponúkne prémiovú triedu za cenu strednej. Všetko to začne jej nový elektromobil

Automobilka Kia chce presvedčiť, že za technologicky špičkovo vybavené autá nemusíte platiť prémiové ceny.

Inzercia

Inzercia

Advertisement




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.