Nový Jaguar F-Type končí s V6, ale V8 ostáva!

Jaguar F-Type zreje do krásy, okrem faceliftu sa ale dočkal aj vylepšenia techniky.
Vydané  Text: 

Jaguar F-Type je stále pomerne nový automobil. Výrába sa od roku 2013 a za tých zopár rokov stihol okolo seba vybudovať povesť ultimatívneho športového vozidla. Za celých sedem rokov sa však F-Type nedočkal estetického vylepšenia, ktoré by spravilo ešte aktuálnejším – až teraz, pričom zmeny sú pomerne zásadné. Prvý pohľad na nový Jaguar F-Type by mohol vzbudovať dojem, že sa jedná o novú generáciu vozidla. Lenže je **iba** **facelift**, ktorý vo významnej miere inovuje predné partie, v o niečo menšom rozsahu zadnú časť a interiér. Čo sa zmenilo, je aj technika pod prednou kapotou.
Predné partie nadobudli nepomerne agresívnejší charakter a viac sa priblížili k dizajnu ostatných modelov výrobcu. V porovnaní s nimi je však F-Type ešte ostrejší, čím chce zdôrazniť svoje zameranie sa na športovú jazdu. Zadné partie prešli menej zásadnými zmenami, môžeme teda sledovať starý známy dizajn zadných svetiel, ktoré sa dočkali iba mierne hranatejšieho vyhotovenia.
Profil vozidla sa prakticky nemení a zmeny v interiéri považujme tiež za evolučné. Interiéru po novom dominuje **12,3-palcový displej priamo pred volantom**, ktorý nahradil analógový prístrojový panel. Ďalší displej je potom zapustený do stredovej konzoly palubovky, ale významné ovládače ostali aj naďalej poctivé mechanické.
### Dvakrát osemvalec s preplňovaním Pod prednou kapotou, ktorá sa tiež dočkala nových tvarov, bude pracovať osemvalcový benzínový motor s maximálnym výkonom **331 kW** (450 koní) a max. krútiacim momentom **580 Nm**. Tento agregát bude možné konfigurovať s pohon zadných alebo všetkých štyroch kolies. Slabší šesťvalec sa v európskej ponuke automobilky zatiaľ nevyskytuje, čo je pre mnohých pomerne veľkým prekvapením. Zdá sa, že vyhodenie šesťvalca a jeho ponechanie osemvalca je čosi, čo ide proti súčasnému trendu, ale je potrebné uvedomiť si, že základnou motorizáciou je tá **s dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom** s max. výkonom 221 kW (300 koní) a max. krútacim momentom 400 Nm.
Okrem uvedeného maximálneho výkonu sa uvedeným osemvalec bude dodávať aj vo výkonnejšom naladení, ktoré dostanete verzia **F-Type R**. Maximálny výkon v tejto verzii dosiahne až **423 kW** (575 koní) a max. krútiaci moment **700 Nm**. F-Type R sa však bude dodávať výhradne s pohonom všetkých štyroch kolies a z nuly na rýchlosť 100 km/h akceleruje už za **3,7 sekundy**. Zaujímavosťou je, že nový F-Type prichádza aj s funkciou **Quiet Start**, po ktorej aktivácii sa zníži úroveň hluku motora. Je to niečo podobné ako uviedol Ford pri svojom modeli Mustang.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.