Aktuality

Nový Jaguar F-Type končí s V6, ale V8 ostáva!

Jaguar F-Type je stále pomerne nový automobil. Výrába sa od roku 2013 a za tých zopár rokov stihol okolo seba vybudovať povesť ultimatívneho športového vozidla. Za celých sedem rokov sa však F-Type nedočkal estetického vylepšenia, ktoré by spravilo ešte aktuálnejším - až teraz, pričom zmeny sú pomerne zásadné.

Prvý pohľad na nový Jaguar F-Type by mohol vzbudovať dojem, že sa jedná o novú generáciu vozidla. Lenže je iba facelift, ktorý vo významnej miere inovuje predné partie, v o niečo menšom rozsahu zadnú časť a interiér. Čo sa zmenilo, je aj technika pod prednou kapotou.

Jaguar F-Type (2021)

Predné partie nadobudli nepomerne agresívnejší charakter a viac sa priblížili k dizajnu ostatných modelov výrobcu. V porovnaní s nimi je však F-Type ešte ostrejší, čím chce zdôrazniť svoje zameranie sa na športovú jazdu.

Zadné partie prešli menej zásadnými zmenami, môžeme teda sledovať starý známy dizajn zadných svetiel, ktoré sa dočkali iba mierne hranatejšieho vyhotovenia.

Jaguar F-Type (2021)

Profil vozidla sa prakticky nemení a zmeny v interiéri považujme tiež za evolučné. Interiéru po novom dominuje 12,3-palcový displej priamo pred volantom, ktorý nahradil analógový prístrojový panel. Ďalší displej je potom zapustený do stredovej konzoly palubovky, ale významné ovládače ostali aj naďalej poctivé mechanické.

Jaguar F-Type (2021)

Dvakrát osemvalec s preplňovaním

Pod prednou kapotou, ktorá sa tiež dočkala nových tvarov, bude pracovať osemvalcový benzínový motor s maximálnym výkonom 331 kW (450 koní) a max. krútiacim momentom 580 Nm. Tento agregát bude možné konfigurovať s pohon zadných alebo všetkých štyroch kolies. Slabší šesťvalec sa v európskej ponuke automobilky zatiaľ nevyskytuje, čo je pre mnohých pomerne veľkým prekvapením.

Zdá sa, že vyhodenie šesťvalca a jeho ponechanie osemvalca je čosi, čo ide proti súčasnému trendu, ale je potrebné uvedomiť si, že základnou motorizáciou je tá s dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom s max. výkonom 221 kW (300 koní) a max. krútacim momentom 400 Nm.

Jaguar F-Type R (2021) s max. výkonom 423 kW (575 koní) a max. krútacim momentom 700 Nm

Okrem uvedeného maximálneho výkonu sa uvedeným osemvalec bude dodávať aj vo výkonnejšom naladení, ktoré dostanete verzia F-Type R. Maximálny výkon v tejto verzii dosiahne až 423 kW (575 koní) a max. krútiaci moment 700 Nm. F-Type R sa však bude dodávať výhradne s pohonom všetkých štyroch kolies a z nuly na rýchlosť 100 km/h akceleruje už za 3,7 sekundy.

Zaujímavosťou je, že nový F-Type prichádza aj s funkciou Quiet Start, po ktorej aktivácii sa zníži úroveň hluku motora. Je to niečo podobné ako uviedol Ford pri svojom modeli Mustang.

Erik Stríž je redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Ak vás zaujíma čokoľvek, od zákonov po detaily mojich testov áut, môžete ma kedykoľvek kontaktovať. Odpovedám každému. Moje testy píšem s ohľadom na reálneho zákazníka a nie ako marketingový prospekt. Pre neho je kúpa auta významnou životnou udalosťou, ktorá ho stojí značnú časť príjmov. Preto sa často venujem praktickým záležitostiam, ako spotrebe, schopnosti motora zvládať záťaž, batožinovému priestoru či variabilite.
Kontakt: erik@striz.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Testy

Prvá jazda: Nový Hyundai i30 1.5 DPi a i30 Wagon N-Line 1.6 CRDi

Ako zvláda vylepšený Hyundai i30 s motorom 1.5 DPi mestské podmienky? A hodí sa do športovo ladeného kombi známy naftový motor 1.6 CRDI? Odpovede som sa snažil nájsť počas prvých jázd s hatchbackom a kombi i30 po facelifte. Veľa času som nepotreboval, autá presviedčajú o svojich kladoch už po prvých kilometroch.