Koľko vás výjde nový Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid po odpočítaní štátnej dotácie?

Na zaradenie Citroënu C5 Aircross Plug-in hybrid do predaja síce ešte zopár mesiacov počkáme, ale stojí za to pripomenúť si ho v súvislosti s dotáciami na nákup elektromobilov a plug-in hybridov.
Vydané  Text: 

Na Citroën C5 Aircross vo verzii plug-in hybrid sme chvíľu čakali po tom, čo výrobca predstavil jeho koncept. Sériová verzia sa teraz od konceptu prakticky v ničom nelíši, pretože aj ten svedomito kopíroval doslova všetko z východiskového modelu C5 Aircross. Začiatkom minulého mesiaca automobilka zverejnila fotografie produkčnej verzie svojho plug-in hybridu a spoločne s nimi aj technické údaje a ceny pre britský trh. Za elektrifikované SUV tam zákazníci zaplatia minimálne 35 340 britských libier, čo je v prepočte 41 464 eur . Z hľadiska slovenského zákazníka sa jedná o dobrú správu – ak sa podarí predajcom zachovať nadobúdaciu cenu plug-in hybridnej verzie do 50-tisíc eur, budú mať zákazníci nárok na štátnu dotáciu vo výške 5 000 eur. Spoločne s rôznymi bonusmi a zvýhodneniami by sa preto mohlo jednať o veľmi zaujímavú kúpu.
Snaha automobilky priniesť výhody elektrifikovaného pohonu za peniaze akceptovateľné väčším počtom zákazníkov so sebou ale prináša aj optimalizácie nákladov. Na rozdiel od koncernových súrodencov Peugeot 3008 a DS7 Crossback nie je doplnkový elektrický motor na zadnej náprave a vozidlo tak nedisponuje pohonom 4×4, k dispozícii je iba predný pohon s elektrickým motorom vpredu. **Citroën C5 Aircross plug-in hybrid 4×4** sa bude vyrábať iba pre čínsky trh, pretože v Európe chce materský koncern PSA Groupe zachovať hodnotové usporiadanie svojich značiek.
Automobil ale stojí na modulárnom koncernovom podvozku, pričom vpredu využíva vzpery MacPherson, vzadu drahšiu viacprvkovú nápravu Multilink. Nepochybne silným argumentom ku kúpe je sústava tlmičov **Progressive Hydraulic Cushion**, ktoré dokážu s vysokou efektivitou filtrovať nedokonalosti vozovky. Pri vývoji tejto technológie bolo podľa tlačovej správy výrobcu oznámených až 20 nových patentov.
**Ani ďalšie údaje o benzínovo-elektrickom Citroëne vôbec nie sú zlé**. Plug-in hybrid využíva kombináciu spaľovacieho motora **1.6 PureTech 180** a **elektrického motora s max. výkonom 80 kW** (107 k). Trakčný akumulátor s napätím 200 voltov má kapacitu **13,2 kWh** a systémový výkon dosahuje maximálne 167 kW (225 koní) a max. krútiaci moment 320 Nm. Prevodovka je automatická ë-EAT8 a pripravená aj na prácu v plne elektrickom režime pohonu. Hybridné SUV dokáže prejsť výhradne na elektrický pohon štandardných **50 kilometrov**, pričom jeho maximálna rýchlosť bez lokálnych emisií môže byť viac ako 130 km/h. Samozrejmosťou je regeneratívne brzdenie a spomaľovanie a nabíjať sa dá aj káblom. Citroën C5 Aircross vo verzii plug-in hybrid vo svojej produkčnej verzii obsahuje palubnú nabíjačku na jednosmerný prúd s výkonom 7,4 kW, takže nabíjanie zo 7 kW wallboxu zaberie iba dve hodiny. Ak si zákazníci budú auto nabíjať z konvenčnej elektrickej siete, počkajú si aj šesť-sedem hodín.
Potencionálnych zákazníkov môže spočiatku odradiť skutočnosť, že výrobcom akumulátorov pre Citroën C5 Aircross je čínska značka Catl. Aby počiatočnú neistotu výrobca prekonal, zabezpečil pre svoje elektrifikované SUV zaujímavú garanciu: už v základnej cene každý zákazník dostane **8-ročnú záruku** (alebo do 100 000 míľ/160 934 km), že pratická kapacita batérií neklesne pod 70 percent ich nominálnej kapacity. To je ďalší silný argument ku kúpe. Spomínaná batéria je z určitých dôvodov uložená v batožinovom priestore, takže v porovnaní s východiskovým C5 Aircross má jeho plug-in hybridná verzia menší kufor. Namiesto 580 litrov ponúka v základnej konfigurácii sedadiel 420 litrov a po ich sklopení 600 litrov. Za zmienku stojí tiež skutočnosť, že automobil môže byť po započítaní všetkých príplatkových balíčkov vybavený digitálnym prístrojovým panelom s uhlopriečkou 12,3 palca a až 19 rôznymi asistenčnými funkciami pre vodiča, vrátane autonómnej jazdy druhej úrovne na diaľnici.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.