Vodíkovému pohonu verí aj Renault. Predstavil prvé sériové vozidlá:

Renault rozširuje vďaka vodíku používanie svojich elektrických ľahkých úžitkových vozidiel. Vodíková technológia Skupiny Renault bola testovaná od roku 2014 a vyvinutá v spolupráci so spoločnosťou Symbio, dcérskou spoločnosťou Skupiny Michelin. Vozidlá sú vybavené palivovým článkom s predĺženým dojazdom, ktorý poskytuje elektrický a tepelný výkon 10 kW, čím sa zvyšuje dojazd Renault MASTER Z.E. Hydrogen a Renault KANGOO Z.E. Hydrogen na… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Renault rozširuje vďaka vodíku používanie svojich elektrických ľahkých úžitkových vozidiel. Vodíková technológia Skupiny Renault bola testovaná od roku 2014 a vyvinutá v spolupráci so spoločnosťou Symbio, dcérskou spoločnosťou Skupiny Michelin. Vozidlá sú vybavené palivovým článkom s predĺženým dojazdom, ktorý poskytuje elektrický a tepelný výkon 10 kW, čím sa zvyšuje dojazd Renault MASTER Z.E. Hydrogen a Renault KANGOO Z.E. Hydrogen na viac ako 350 km. **Ďalšou výhodou vodíka je, že plnenie trvá iba päť až desať minút.** Vodíkový pohon pružne reaguje na požiadavky profesionálov, ktoré elektrické vozidlá ešte nespĺňajú, najmä na ich potreby v oblasti prepravy na väčšie vzdialenosti.
Renault MASTER Z.E. Hydrogen, ktorý bude uvedený na trh v prvej polovici roku 2020, strojnásobí dojazd z 120 km na 350 * km a bude k dispozícii ako dodávka (dve verzie) a podvozok (dve verzie). **Vozidlo bude vybavené dvoma vodíkovými nádržami umiestnenými pod karosériou vďaka čomu získa univerzálnosť bez kompromisov v objeme zaťaženia od 10,8 m3 do 20 m3 s primeranou dodatočnou hmotnosťou 200 kg.** Od konca roku 2019 sa môže Renault KANGOO Z.E. Hydrogen pochváliť najlepším dojazdom elektrických dodávok na trhu a to až do vzdialenosti 370 * km (oproti 230 km WLTP s Kangoo Z.E.). S objemom nákladu 3,9 m3, napriek primeranej dodatočnej hmotnosti 110 kg, bude toto vozidlo dostupné vo Francúzsku za 48 300 EUR bez DPH (bez štátnej podpory).
Vodíkové elektrické vozidlá pracujú s palivovým článkom, ktorý kombinuje vodík zo svojich nádrží s kyslíkom zo vzduchu na výrobu elektrickej energie (na pohon elektromotora). Prvá výhoda: vozidlá s týmto pohonom sú odpoveďou na nové environmentálne výzvy mestskej mobility. Okrem toho ponúkajú zvýšenú autonómiu, rýchle plnenie vodíka (od 5 do 10 minút) a ľahkú údržbu. **Vďaka tomu vodíkové elektrické ľahké úžitkové vozidlá spĺňajú aj tie náročnejšie požiadavky a nároky profesionálov vo veľkých mestských oblastiach až po periférie miest:** doprava a logistika, mestské dodávky a multi-technické služby, služby mestských a miestnych orgánov, expresné a špeciálne služby pošty. Skupina Renault, ktorá vždy pružne reagujúc na požiadavky trhu, chce svojim zákazníkom Renault Pro+ poskytnúť doplnkové riešenie šité na mieru s Renault MASTER Z.E. Hydrogen a Renault KANGOO Z.E. Hydrogen.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.