Aktuality

Za volantom nového Renaultu Captur (Frankfurt 2019)

Toľko ľudí, toľko chutí. Jednak na SUV ako také, tak aj na dizajn. Renault Captur sa však musí zapáčiť každému, kto sa na neho pozrie.

Od roku 2013 sa Renaultu podarilo predať až 1,2 milióna kusov modelu Captur, z toho 230-tisíc len za minulý rok. Trh s crossovermi a malými SUV je očividne nenasýtený a je preto stále dosť priestoru na zásadné modernizácie existujúcich modelov. Captur do svojej druhej generácie vstupuje s výraznými zmenami, ktoré z neho robia jeden z najkrajších crossoverov sveta.

Už na prvý pohľad pritom preberá dizajnové prvky známe z modelov Megane, Koleos a Clio.

Renault Captur na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom 2019 (foto: Rudolf Banecký)

Novinka pritom vychádza v ústrety stratégii francúzskeho výrobcu s názvom Drive the Future (2017–2022) a dokonca je považovaný za kľúčový model celej tejto plánovacej koncepcie. Jej tri hlavné piliere sú elektrifikácia, konektivita a autonómna prevádzka. Na elektrifkáciu Capturu si síce počkáme ešte rok a úplne autonómnej jazdy sa nedočkáme vôbec, ale minimálne po stránke konektivity ponúka crossover veľmi veľa. Je vybavený systémom Renault EASY CONNECT a ako elektricko-benzínový plug-in hybrid príde na trh už budúci rok.

Renault Captur na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom 2019 (foto: Rudolf Banecký)

Ešte väčší

Nie je pravidlom, že by sa automobily každou novou generáciou zväčšovali, ale Captur predsa len narástol. Do dĺžky dokonca až o desať centimetrov a objem batožinového priestoru sa zväčšil o 50 litrov. Rovnako ako v prvej generácii aj táto druhá ponúka posuvný druhý rad sedadiel, rozsah pohybu je až 18 centimetrov. Vďaka tomu viete podľa potreby upravovať veľkosť kufra v nepriamej úmere k priestoru na zadných sedadlách.

Renault Captur na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom 2019 (foto: Rudolf Banecký)

Nový Captur stojí na novej modulárnej platforme CMF-B, ktorú využíva aj nová generácia Clia. Táto platforma je ľahšia, umožňuje dosahovanie lepšej aerodynamiky podvozka, svojím dizajnom znižuje spotrebu paliva i produkcie oxidu uhličitého. Zaujímavosťou je, že pri stavbe platformy z vysokopevnostnej ocele sa využívajú aj lepené spoje, vďaka čomu sa znižuje hmotnosť.

Renault Captur na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom 2019 (foto: Rudolf Banecký)

Motory

Na začiatku predaja bude druhá generácia Renault Captur k dispozícii s benzínovými a naftovými motormi.

Základom je TCe 100, čo je litrový trojvalcový benzínový motor s max. výkonom rovných 100 k a max. krútiacim momentom 160 Nm. V porovnaní s prechádzajúcim motorom TCe 90 sa jedná o nárast výkonu o 20 koní a krútiaceho momentu o 20 Nm.

Verzia TCe 130 GPF ponúkne max. výkon 130 koní a max. krútiaci moment až 240 Nm. Bude ho možné konfigurovať s 6-stupňovým manuálom a 7-stupňovým automatom.

Renault Captur na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom 2019 (foto: Rudolf Banecký)

Najvýkonnejším benzínovým agregátom bude 1,3-litrový TCe 155 GPF (155 k, 270 Nm) so 7-stupňovým automatom.

Jedinými naftovými jednotkami v ponuke Capturu budú 1,5-litrové motory Blue dCi s maximálnymi výkonmi 95 a 115 koní.

Plug-in hybrid E-TECH príde v roku 2020 a umožní čisto elektrický dojazd na úrovni až 45 kilometrov pri max. rýchlosti 120 km/h. Využíva rovnaký technologický základ ako plug-in hybridné Clio. Akumulátory v tomto PHEV vozidle majú kapacitu 9,8 kWh a poháňajú až dva elektrické motory, základnou pohonnou jednotkou však bude 1,6-litrový benzínový motor.

Erik Stríž
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie