Toto je najlepšia Kia Stinger na svete. GT420 mal pritom skončiť na šrotovisku

Týmto modelom môže Kia nadobro pochovať svoju povesť rodinných áut. Toto je rýdzi motoršport.
Vydané  Text: 
Vedeli ste, že prototypy automobilov putujú po najazdení približne štyritisíc kilometrov na šrotovisko? Automobilky musia tieto vozidlá likvidovať, pretože nemajú homologizáciu potrebnú na komerčný predaj. Preto nemôžu byť rozpredané ani ako jazdenky či predvádzacie autá, dokonca na ne často nie je priestor ani v múzeách či skladoch. Nepriaznivá budúcnosť pôvodne čakala aj na Kia Stinger GT, ktorý sa však vďaka iniciatíve niekoľkých ľudí stal okruhovým špeciálom. Ak auto nejazdí na verejných komunikáciách, nie je jeho originálne určenie dôležité. Od roku 2017, kedy bol vyrobený, najazdil už viac ako 16-tisíc kilometrov.
Okruhový špeciál KIA Stinger GT420 (foto: KIA Motors UK)

KIA Stinger GTS prichádza s vylepšeným pohonom a Drift módom!

Najlepšie športové vozidlo od značky KIA prešlo vylepšeniami, ktoré z neho robia vážneho konkurenta aj pre tradičné nemecké modely.

Kia Stinger GT420 je jediný model svojho druhu, respektíve zatiaľ nevieme o tom, že by sa na jeho základoch Kia rozhodla vybudovať napríklad limitovanú sériu či dokonca sériovo vyrábaný športovo vyladený model. Nič to ale nemení na fakte, že auto je vskutku pôsobivé: Dvojročný liftback je vybavený koncernovým motorom 3,3 T-GDi V6 s maximálnym výkonom 314 kW a maximálnym krútiacim momentom fantastických 560 Nm. Len pre porovnanie, civilný Stinger ponúka kombo 272 kW a 510 Nm. Tvorcovia špeciálu dopriali početné technické inovácie, napríklad nový výfukový systém Miltek Sport, nové zapaľovacie sviečky HKS M45il, vzduchový filter K&N, pružiny Eibach Pro, tlmiče Mando a väčší chladič. Počítač automatickej prevodovky dostal nový softvér.
Okruhový špeciál KIA Stinger GT420 (foto: KIA Motors UK)
Interiér prešiel zásadnou optimalizáciou hmotnosti, v dôsledku čoho prišiel prakticky o všetko, čo je pre komerčný Stinger typické. Pôvodné sedadlá sa vymenili za športové od značky Sparco, zadné sedadlá boli odstránené, pribudla bezpečnostná klietka a tiež ikonický hasiaci prístroj. Disky kolies boli nahradené za o päť kilogramov ľahšie OZ Racing Leggera a auto stojí na pneumatikách Pirelli Trofeo R.
Okruhový špeciál KIA Stinger GT420 (foto: KIA Motors UK)
Okruhový špeciál Stinger GT420 vznikol vďaka medzinárodnej spolupráci firiem Kia Motors UK a Hyundai Motor Europe Technical Centre v Rüsselsheime.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »