Audi SQ7 povedalo downsizingu nie, má poctivé štyri naftové litre

Zásadná modernizácia Audi SQ7: 435 naftových koní a úplne nový kokpit.
Vydané  Text: 

Audi pokračuje vo svojej stratégii „ísť proti všetkým“ a uvádza ďalšiu zásadnú modernizáciu svojho modelu, v ktorej hraje prím naftový osemvalec. Iba pred niekoľkými dňami sme spoznali podobu modernizovaného SUV Q7 a teraz nám Audi oznamuje vylepšenie aj jej vrcholovej verzie SQ7. Inovovaný vzhľad a technika sú nepochybne dôvodom na radosť pre všetkých fanúšikov značky, ale **naftová V8 s max. výkonom 320 kW (435 k) a max. krútiacim momentom 900 Nm** zostáva.
Audi SQ7 (2020) | Zdroj: Audi
Aj to je ale z určitého hľadiska dobré, pretože sa výrobca neuchýlil k downsizingu a ako v prípade nových modelov S6 a S7. Enormne výkonné TDI disponuje zdvihovým objemom štyri litre, **dvojitým konvenčným** a tretím **elektrickým preplňovaním**. Tento elektrický kompresor pracuje na 48-voltovej sieti Vďaka tomuto agregátu robustné **2,5-tonové SUV** akceleruje z nuly na rýchlosť 100 km/h už za **4,8 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h**. Pohon všetkých štyroch kolies quattro a 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic sú štandardom, rovnako ako **športový vzduchový podvozok**. Príplatkové možnosti sú, ako vždy, rozsiahle a drahé, ale vskutku zaujímavé: aktívne natáčanie zadných kolies až o 5 stupňov, aktívne stabilizátory či športový diferenciál.
Audi SQ7 (2020) | Zdroj: Audi
### Exteriér Exteriérové vylepšenia sú prevažne evolučné a nadväzujú na konvenčnú Q7-čku. Pozornosť púta štylizovaná otagónová predná maska Single frame so zvýraznenými vertikálnymi lamelami, po jej bokoch nachádzame rozmerné otvory na prívod vzduchu a svetlomety HD Matrix LED majú popri plastickému vonkajšiemu vzhľadu pomerne výraznú komplikovanú vnútornú grafiku. Za príplatok možno SQ7 vybaviť laserovými svetlometmi. Nemenej podstatným detailom je kvarteto oválnych koncoviek výfuku, chrómová lišta spájajúce zadné svetlá (tiež s novou vnútornou grafikou) a tiež šedý lak Daytona, ktorý je príplatkový. Audi prezentuje novú SQ7 práve v tomto laku a je teda veľmi pravdepodobné, že práve preto bude častou voľbou nových zákazníkov. Automobil môže stáť na diskoch s priemerom do 22 palcov.
Audi SQ7 (2020) | Zdroj: Audi
### Nový interiér Zmeny v interiéri sú pomerne výrazné. Obzvlášť nápadná je stredová konzola s dvomi väčšími displejmi. Ten centrálny má uhlopriečku 10,1 palcov a nesie názov Black Panel, plní všetky funkcie infotainmentu. Pod ním sa nachádza 8,6-palcový dotykový displej s inverznou grafikou (biela grafika na čiernom pozadí), ten je určený na ovládanie klimatizácie. Najväčší z trojice displejov má uhlopriečku 12,3 palca (Audi Virtual Cockpit) a zobrazuje úplne novú grafiku. Celkovo sa interiér výrazne inšpiroval ostatnými novými modelmi značky, ponúka maximálnu priestrannosť, ale stále si zachováva ten „Audi-charakter“, ktorý vodiča dokonale obklopí, či priam pohltí.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.