Aktuality

Nové Audi Q7 sa priblížilo Q8-čke, elektromotor a 19-palcové disky má už v sérii

Nové Audi Q7 sa v určitej miere nechalo inšpirovať športovejším modelom Q8, prevzalo od neho prevažne detaily predných partií. Natiahnutá oktagónová maska chladiča nadobudla obrovských rozmerov a aj celé vozidlo sa značne predĺžilo: namiesto doterajších 5 052 mm má nové Q7 až 5 063 mm. Šírka vozidla 1 970 mm je vizuálne predĺžená aj vďaka priečnemu chrómovému doplnku, ktorý spája zadné LED svetlá. Výška novinky predstavuje 1 741 mm a podľa slov výrobcu ponúka v porovnaní s priamymi konkurentmi bohatší priestor na nohy, hlavu i lakte.

Batožinový priestor je fantastický: v päťmiestnej verzii sa jedná o kaúacitu 865 až 2 050 litrov v závislosti od konfigurácie sedadiel. Veľké SUV bude aj po modernizácii v predaji v 7-miestnej konfigurácii, ktorá ponúkne tretí rad sedadiel s dvomi miestami, ktoré sú nastaviteľné elektricky.

Audi Q7 (2020)

V interiéri určenom pre vodiča sa odohrali takisto významné zmeny. Audi Q7 do modelového roku 2020 vstupuje s takmer výlučne dotykovými displejmi nahradzujúcimi konvenčné mechanické ovládače na stredovej konzole. Iba niektoré funkcie sú naďalej ovládané fyzickými ovládačmi, napríklad klimatizáciu ale vodič a spolujazdec spravujú iba cez rozmerný dotykový displej. Je to nepraktické, ale vyzerá to nesmierne moderne.

Ďalší displej je potom uprostred palubnej dosky a tretí priamo pred volantom. Vzhľadom k tomu, že vodič má všetky dôležité údaje zobrazené priamo pred očami, sa mohol centrálny displej posunúť až pod výduchy klimatizácie.

Výrobca do interiéru navrhol pomerne veľa lesklých plôch, čo vyzerá na fotografiách pekne, ale v praxi to budú dokonalé lapače odtlačkov prstov a prachu.

Audi Q7 (2020)

Všetky ponúkané motorizácie budú mild-hybridné a fungujúce na 48-voltovej elektrickej sieti. To znamená, že spaľovacie motory budú podporované elektrickými motormi s neveľkými výkonmi, aby v konečnom dôsledku SUV dosahovalo o niečo nižšiu spotrebu paliva. Audi uvádza, že vďaka podpore elektromotora s max. výkonom 8 kW a režimu plachtenia počas 40 sekúnd dokáže mild-hybridná Q7 znížiť spotrebu o 0,7 l/100 km. S týmto údajom má korešpondovať aj množstvo vyprodukovaného CO2.

Faceliftované Audi Q7 ponúkne tento mild-hybridný pohon, pohon všetkých štyroch kolies a 8-stupňovú automatickú prevodovku už ako sériovú výbavu. Od začiatku predaja bude nová Q7 dostupná s dvomi vznetovými motormi (pravdepodobne 3.0 TDI) a s benzínovým agregátom (pravdepodobne 55 TFSI ako v Q8). V predaji bude tiež káblom nabíjateľný plug-in hybrid.

Audi Q7 (2020)

Zaujímavosťou je, že aj do civilnej Q7 si budete môcť dokúpiť aktívne stabilizátory, ktoré boli doteraz doménou športovej verzie SQ7. Pneumatický podvozok je už v sérii.

Novinka sa začne predávať ešte tento rok v septembri.

Erik Stríž
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

Test Renault ZOE druhej generácie: Najazdili sme viac, ako avizuje výrobca

Renault Zoe sa pred niekoľkými dňami dočkal zásadnej modernizácie. Tretia generácia priniesla nielen evolučne vylepšený zovňajšok, ale aj významne lepší interiér a tiež výkonnejšie akumulátory schopné zabezpečiť dlhší dojazd. My sme nedávno otestovali Zoe v jeho druhej generácii, ktorú budete aj naďalej vidieť v showroomoch a možno aj v bazároch. Stojí za to, aby ste začali zvažovať kúpu?