Aktuality

Triumf Toyoty na Le Mans: prvé i druhé miesto obsadila japonská značka!

Súťažný tím TOYOTA GAZOO Racing chce obhájiť víťazstvo v Le Mans

Tím TOYOTA GAZOO Racing zvíťazil v 87. ročníku pretekov 24 hodín Le Mans, kde na okruhu de la Sarthe po dramatickej finálovej hodine vybojoval prvé a druhé miesto, ktorými zakončil sezónu 2018 - 2019 svetového šampionátu vytrvalostných súťaží FIA WEC. V samotnom závere pretekov bolo odopreté zdanlivo isté víťazstvo vozidlu č. 7.

Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima a Fernando Alonso za volantom Toyoty TS050 HYBRID č. 8 obhájili korunku Le Mans a poistili si titul v majstrovstvách sveta pretekárskych jazdcov. Svojich stajňových kolegov (Mikea Conwaya, Kamuiho Kobajašiho a Josého Maríu) s vozidlom č. 7 porazili o púhych 16,9 sekundy. Drámu sledovalo 252 000 divákov.

Počas 367. kola pri náskoku viac ako dve minúty ukázala palubná jednotka vozidla č. 7 defekt pneumatiky a José preto zašiel do boxov na výmenu kolesa. Kvôli poruche na senzore však bolo indikované nesprávne koleso, a tak José odchádzal z boxovej uličky so stále uchádzajúcou pneumatikou. To si vyžiadalo pomalé kolo s návratom do boxov, kde muselo byť prezuté kompletne celé vozidlo - a presvedčivé vedenie v pretekoch tak prevzal Kazuki s vozidlom č. 8.

Súťažný tím TOYOTA GAZOO Racing chce obhájiť víťazstvo v Le Mans

Posádka vozidla č. 7 mala pritom pod kontrolou prevažnú časť celých pretekov a zaznamenala dokonca najrýchlejšie kolo v histórii Le Mans: 3 minúty 17,297 s. Prepisovali sa však aj ďalšie rekordy motoršportu. Kazuki sa stal na okruhoch prvým majstrom sveta pôvodom z Japonska a Fernando je historicky druhým pilotom, ktorý získal titul majstra sveta v dvoch rôznych automobilových súťažiach - po predchádzajúcom zisku titulu svetového šampióna Formuly 1.

Vozidlo č. 7 vyrážalo do pretekov z prvej štartovnej pozície, pretože Kamui v kvalifikáciách zaznamenal najrýchlejšie kolo. Druhým na štarte bola Toyota č. 8. Týmto bola určená scéna napínavého a tesného súboja o celkové víťazstvo medzi dvoma monopostmi TS050 HYBRID s výkonom 1 000 koní, keď sa obe vozidlá pravidelne striedali vo vedení.

Súťažný tím TOYOTA GAZOO Racing chce obhájiť víťazstvo v Le Mans

Po 12 hodinách pretekov delilo obe TOYOTY púhych 8,6 sekundy. V noci potom vozidlo č. 7 získalo rozhodujúci náskok, lebo sesterské vozidlo riešilo problém s vyvážením aerodynamiky. Ten bol spôsobený poškodením karosérie v dôsledku tvrdého súboja na plný plyn, hoci sa obe vozidlá počas celých pretekov pohybovali na úrovni rovnakého kolesa.

S blížiacim sa koncom pretekov si vozidlo č. 7 držalo pomerne stabilný náskok okolo dvoch minút a tím sa sústredil hlavne na bezpečný dojazd oboch vozidiel do cieľa. Všetko prebiehalo podľa plánu, kým sedmičku nepostihla dramatická porucha, keď sa Kazuki necelú hodinu pred koncom pretekov ujal vedenia.

Výsledky pretekov 24 hodín Le Mans:
1. miesto TOYOTA GAZOO Racing, vozidlo č. 8 385 kôl
2. miesto TOYOTA GAZOO Racing, vozidlo č. 7 +16,972 s
3. miesto SMP, vozidlo č. 11 (Petrov/Alešin/Vandoorne) +6 kôl
4. miesto Rebellion, vozidlo č. 1 (Jani/Lotterer/Senna) +9 kôl
5. miesto Rebellion, vozidlo č. 3 (Laurent/Berthon/Menezes) +15 kôl
6. miesto Signatech Alpine, vozidlo č. 36 (Lapierre/Negrão/Thiriet) +17 kôl

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie