Neprehliadnite! Vyhlásili najhodnotnejšiu značku áut na svete

Spoločnosť dominuje v automobilovej brandži predovšetkým vďaka dôslednej, odvážnej implementácii technológií pohonu s nízkymi emisiami, ako je napríklad hybridný pohon, elektrický pohon, pohon s využitím palivových článkov alebo batérií.
Vydané  Text: 
Už roky je najhodnotnejšou značkou v automobilovom priemysle, čo potvrdzujú aj renomované medzinárodné rebríčky. V najnovšej správe spoločnosti Kantar – BrandZ™ 100 najhodnotnejších globálnych značiek – je Toyota lídrom medzi výrobcami automobilov už siedmykrát za sebou a dvanásty krát od začiatku existencie tohto prieskumu. Podľa spoločnosti Kantar predstavuje súčasná hodnota značky Toyota 29,15 miliárd USD. V rebríčku **všetkých globálnych značiek** sa Toyota umiestnila na 41. mieste.
Spoločnosť dominuje v automobilovej brandži predovšetkým vďaka dôslednej, odvážnej implementácii technológií pohonu s nízkymi emisiami, ako je napríklad hybridný pohon, elektrický pohon, pohon s využitím palivových článkov alebo batérií. Spoločnosť zároveň intenzívne investuje do technológií autonómneho riadenia bezpečnostných systémov, internetových služieb a prepojenia automobilov v sieti, robotiky alebo zdieľania automobilov. Sila značky vyplýva aj z dobrého mena spoločnosti, ktoré si udržiava už desaťročia ako výrobca automobilov s vysokou kvalitou a legendárnou životnosťou a spoľahlivosťou.

Toyota spája sily so Subaru: budú vyrábať autá novej generácie

Spoločnosti Toyota Motor Corporation a Subaru Corporation zverejnili uzavretie dohody o spoločnom vývoji špeciálnej platformy pre elektromobily s batériovým pohonom (BEV) pre stredné a veľké osobné automobily. Ďalej sa dohodli na spoločnom vývoji batériového elektromobilu SUV nižšej strednej triedy, ktorý bude každá z uvedených automobiliek predávať pod svojou značkou.

Automobilový priemysel v tomto roku zaznamenal pokles priemernej hodnoty značiek o 7 %. Je to spôsobené tým, že celé odvetvie stojí pred revolučnými zmenami, a preto je s rozvojom jednotlivých značiek spojených mnoho neznámych (faktorov). Ako zdôrazňujú autori správy BrandZ, výrobcovia automobilov v nasledujúcom roku zamerajú svoje plány na predaj nových elektrických modelov. Súčasne budú hybridy v nasledujúcich rokoch dominantnou nízkouhlíkovou technológiou, a to z dôvodu nedostatočnej infraštruktúry nabíjacích staníc a obmedzení týkajúcich sa batérií a dojazdu elektromobilov, ktoré oddialia masový predaj elektromobilov. Toyota je najväčším výrobcom hybridných vozidiel a túto technológiu vyvíja už viac ako 20 rokov, vďaka čomu disponuje najmodernejšími riešeniami. Značka zároveň práve oznámila, že rýchlo zavedie do predaja elektrické modely na batérie a paralelne vyvíja elektromobily na vodíkový pohon. Dôveryhodnosť spoločnosti Toyota ako priekopníka elektromobility a dôsledného výrobcu elektrifikovaných automobilov, ktorý sa už desaťročia podieľa na znižovaní emisií znamená, že Toyota v podstate odolala tohtoročným otrasom a znižovaniu hodnoty automobilových značiek.

Je nová Toyota Corolla naozaj úsporná? Vyskúšali sme verziu 1.8 Hybrid!

Toyota Corolla je späť a vyzerá oveľa lepšie ako kedykoľvek predtým a po novom ukrýva pod kapotou hybridnú technológiu. Obdivné pohľady aj prvé otázky sme pozbierali s bordovou Corollou 1.8 Hybrid e-CVT.

Správa BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands vzniká na základe širokej škály ukazovateľov ako napríklad finančné výsledky značiek, prieskumy verejnej mienky, aktuálne aktivity firmy a plány do budúcnosti. Veľmi dôležitým faktorom je angažovanosť v ochrane životného prostredia a rozvoj technológií šetrných k životnému prostrediu.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »