Aktuality

Neprehliadnite! Vyhlásili najhodnotnejšiu značku áut na svete

Už roky je najhodnotnejšou značkou v automobilovom priemysle, čo potvrdzujú aj renomované medzinárodné rebríčky. V najnovšej správe spoločnosti Kantar - BrandZ™ 100 najhodnotnejších globálnych značiek - je Toyota lídrom medzi výrobcami automobilov už siedmykrát za sebou a dvanásty krát od začiatku existencie tohto prieskumu.

Podľa spoločnosti Kantar predstavuje súčasná hodnota značky Toyota 29,15 miliárd USD. V rebríčku všetkých globálnych značiek sa Toyota umiestnila na 41. mieste.

Spoločnosť dominuje v automobilovej brandži predovšetkým vďaka dôslednej, odvážnej implementácii technológií pohonu s nízkymi emisiami, ako je napríklad hybridný pohon, elektrický pohon, pohon s využitím palivových článkov alebo batérií. Spoločnosť zároveň intenzívne investuje do technológií autonómneho riadenia bezpečnostných systémov, internetových služieb a prepojenia automobilov v sieti, robotiky alebo zdieľania automobilov. Sila značky vyplýva aj z dobrého mena spoločnosti, ktoré si udržiava už desaťročia ako výrobca automobilov s vysokou kvalitou a legendárnou životnosťou a spoľahlivosťou.

Prečítajte si aj:


Toyota spája sily so Subaru: budú vyrábať autá novej generácie

Automobilový priemysel v tomto roku zaznamenal pokles priemernej hodnoty značiek o 7 %. Je to spôsobené tým, že celé odvetvie stojí pred revolučnými zmenami, a preto je s rozvojom jednotlivých značiek spojených mnoho neznámych (faktorov). Ako zdôrazňujú autori správy BrandZ, výrobcovia automobilov v nasledujúcom roku zamerajú svoje plány na predaj nových elektrických modelov. Súčasne budú hybridy v nasledujúcich rokoch dominantnou nízkouhlíkovou technológiou, a to z dôvodu nedostatočnej infraštruktúry nabíjacích staníc a obmedzení týkajúcich sa batérií a dojazdu elektromobilov, ktoré oddialia masový predaj elektromobilov.

Toyota je najväčším výrobcom hybridných vozidiel a túto technológiu vyvíja už viac ako 20 rokov, vďaka čomu disponuje najmodernejšími riešeniami. Značka zároveň práve oznámila, že rýchlo zavedie do predaja elektrické modely na batérie a paralelne vyvíja elektromobily na vodíkový pohon. Dôveryhodnosť spoločnosti Toyota ako priekopníka elektromobility a dôsledného výrobcu elektrifikovaných automobilov, ktorý sa už desaťročia podieľa na znižovaní emisií znamená, že Toyota v podstate odolala tohtoročným otrasom a znižovaniu hodnoty automobilových značiek.

Prečítajte si aj:


Je nová Toyota Corolla naozaj úsporná? Vyskúšali sme verziu 1.8 Hybrid!

Majo Bóna


Správa BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands vzniká na základe širokej škály ukazovateľov ako napríklad finančné výsledky značiek, prieskumy verejnej mienky, aktuálne aktivity firmy a plány do budúcnosti. Veľmi dôležitým faktorom je angažovanosť v ochrane životného prostredia a rozvoj technológií šetrných k životnému prostrediu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

Test Renault ZOE druhej generácie: Najazdili sme viac, ako avizuje výrobca

Renault Zoe sa pred niekoľkými dňami dočkal zásadnej modernizácie. Tretia generácia priniesla nielen evolučne vylepšený zovňajšok, ale aj významne lepší interiér a tiež výkonnejšie akumulátory schopné zabezpečiť dlhší dojazd. My sme nedávno otestovali Zoe v jeho druhej generácii, ktorú budete aj naďalej vidieť v showroomoch a možno aj v bazároch. Stojí za to, aby ste začali zvažovať kúpu?