Magazín

Všetky hybridné a elektrické autá od Kie v kocke

V článku uvádzame ceny a technické údaje z aktuálnych cenníkov značky Kia na Slovensku

Dopredajová KIA Soul EV

KIA Soul EV

Predchádzajúca generácia modelu Soul EV stále figuruje v ponuke slovenskej pobočky automobilky, pričom jej cena je o viac ako 5-tisíc eur nižšia v porovnaní s novou generáciou. Cenovka začína na 30 590 eur, čo je za plnohodnotný elektromobil veľmi priaznivé číslo. Čo považujeme za niečo mimoriadne, je skutočnosť, že za uvedenú cenu si elektromobil kúpite už v najvyššej výbave Platinum! Elektrické pohonné ústrojenstvo má maximálny výkon 81,4 kW (111 k) a akumulátory s kapacitou 30 kWh umožňujú dojazd 250 kilometrov. Maximálna rýchlosť vozidla predstavuje 144 km/h a hoci údaj o akcelerácii z nuly na 100 km/h neznie veľmi pôsobivo (11,3 s), štart elektromobilu je prudký a dostupnosť maximálneho krútiaceho momentu 285 Nm už od prvej otáčky motora sa pozitívne prejavuje na dynamike vozidla. Batožinový priestor staršieho Soulu EV je 281 až 891 litrov.

Nová KIA e-Soul

Kia e-Soul

Úplne nový e-Soul zmenil nielen názov, ale aj celkový imidž vozidla. To si síce zachovalo netypický charakter, akúsi kombináciu medzi malým SUV, crossoverom a MPV, ale vylepšovali sa technické parametre. E-Soul na Slovensku stojí minimálne 35 690 eur (vrátane aktuálnej zľavy), za túto cenu dostanete auto vo výbave GOLD s akumulátormi s kapacitou 39.2 kWh a max. výkonom motora 100 kW (136 k). Dojazd predstavuje 277 kilometrov.

Za doplatok menej ako 4-tisíc eur môžete mať výkonnejší variant 150 kW (204 k) s 64 kWh batériami, ktoré umožňujú dojazd až 452 km. Maximálny krútiaci moment je v oboch prípadoch 395 Nm. To sú už krásne čísla. Objem batožinového priestoru sa zväčšil na 315 litrov, respektíve až 1 339 litrov po sklopení zadných sedadiel.

KIA Niro Hybrid

KIA Niro Hybrid
KIA Niro Hybrid

Lacnejší variant elektrifikovaného Nira ponúka elektrický motor ako doplnkový pohon. Základom je spaľovací motor 1.6 GDi s max. výkonom 77 kW (105 k), elektrický motor s max. výkonom 32 kW (44 k) mu len dopomáha dosahovať nižšiu spotrebu. Niro hybrid sa dá kúpiť už za 23 190 eur, vtedy ho dostanete vo výbave Silver, štandardom je automatická 6-stupňová prevodovka. Zaujímavosťou je, že benzínový motor nemá turbo a priemerná spotreba vozidla sa pohybuje okolo úrovne 4 l/100 km.

O praktickej stránke Nira svedčí aj veľkosť jeho batožinového priestoru až 401 / 1 399 litrov.

KIA Niro Plug-in Hybrid

Nová KIA Niro (e-Niro) 2019

Niro sa ako káblom nabíjateľný plug-in hybrid predáva za akčné ceny od 31 490 eur (výbava Silver), za top výbavu Platinum zaplatíte minimálne 36 590 eur. Je to stále veľmi pôsobivá cena. Dostanete za ňu vozidlo s benzínovým a elektrickým motorom s maximálnymi výkonmi 77 a 44 kW (105 a 60 k) a čisto elektrickým dojazdom až 50 kilometrov. Kapacita batérie je 24,7 kWh, na štandardnej nabíjacej stanici sa nabije za dve a štvrť hodiny.

KIA e-Niro príde už čoskoro

Nová KIA Niro (e-Niro) 2019

Plne elektrické Niro síce zatiaľ nemá slovenské ceny, ale očakávame, že bude patriť k cenovo dostupným elektromobilom na trhu. Čisto elektrický dojazd má podľa dostupných správ dosahovať až 455 kilometrov, akumulátory ponúknu kapacitu 64 kWh. Batožinový priestor dosahuje až 451 litrov, čo je o 50 litrov viac ako v prípade hybridnej verzie. Vylepšila sa aj dynamika, akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne už od 7,8 sekundy.

KIA Sportage mild-hybrid

Modernizovaná Kia Sportage splní všetky vaše očakávania
Modernizovaná Kia Sportage splní všetky vaše očakávania

Naftový hybrid je jednou z motorizácii SUV modelu Sportage. SUV Sportage sa nenabíja káblom, energiu získava počas jazdy a princípom rekuperácie pri brzdení a spomaľovaní. Získaná energia sa potom používa na pohon elektrického kompresora. Automobil sa ponúka ako mild-hybrid iba v kombinácii s naftovými motormi 1,6 a 2,0 CRDi, využíva 48-voltovú elektrickú sieť. V prípade menšieho motora ponúka max. výkon 104 kW (136 k), v prípade dvojlitrovej verzie až 136 kW (185 k). Všetky naftové hybridy Sportageu majú pohon všetkých štyroch kolies AWD.

Erik Stríž
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.