Všetky hybridné a elektrické autá od Kie v kocke

Každá významná automobilka pôsobiaca na európskom trhu má vo svojom portfóliu hybridy, plug-in hybridy alebo elektromobily. Dokonca aj známa mladoboleslavská značka, ktorá ešte do minulého mesiaca žiadny z uvedených modelov neponúkala. Lenže nie na poslednú chvíľu, ale už roky ponúka hybridné a elektrické autá aj juhokórejská KIA, ktorej portfólio zhŕňame do jedného uceleného príspevku. Pripomíname, že na všetky modely KIA dodáva štandardnú záruku sedem rokov.
Vydané  Text: 

*V článku uvádzame ceny a technické údaje z aktuálnych cenníkov značky Kia na Slovensku* ### Dopredajová KIA Soul EV
Predchádzajúca generácia modelu Soul EV stále figuruje v ponuke slovenskej pobočky automobilky, pričom jej cena je o viac ako 5-tisíc eur nižšia v porovnaní s novou generáciou. Cenovka začína na 30 590 eur, čo je za plnohodnotný elektromobil veľmi priaznivé číslo. Čo považujeme za niečo mimoriadne, je skutočnosť, že za uvedenú cenu si elektromobil kúpite už v najvyššej výbave Platinum! Elektrické pohonné ústrojenstvo má maximálny výkon 81,4 kW (111 k) a akumulátory s kapacitou 30 kWh umožňujú dojazd 250 kilometrov. Maximálna rýchlosť vozidla predstavuje 144 km/h a hoci údaj o akcelerácii z nuly na 100 km/h neznie veľmi pôsobivo (11,3 s), štart elektromobilu je prudký a dostupnosť maximálneho krútiaceho momentu 285 Nm už od prvej otáčky motora sa pozitívne prejavuje na dynamike vozidla. Batožinový priestor staršieho Soulu EV je 281 až 891 litrov. ### Nová KIA e-Soul
Úplne nový e-Soul zmenil nielen názov, ale aj celkový imidž vozidla. To si síce zachovalo netypický charakter, akúsi kombináciu medzi malým SUV, crossoverom a MPV, ale vylepšovali sa technické parametre. E-Soul na Slovensku stojí minimálne 35 690 eur (vrátane aktuálnej zľavy), za túto cenu dostanete auto vo výbave GOLD s akumulátormi s kapacitou 39.2 kWh a max. výkonom motora 100 kW (136 k). Dojazd predstavuje 277 kilometrov. Za doplatok menej ako 4-tisíc eur môžete mať výkonnejší variant 150 kW (204 k) s 64 kWh batériami, ktoré umožňujú dojazd až 452 km. Maximálny krútiaci moment je v oboch prípadoch 395 Nm. To sú už krásne čísla. Objem batožinového priestoru sa zväčšil na 315 litrov, respektíve až 1 339 litrov po sklopení zadných sedadiel. ### KIA Niro Hybrid
KIA Niro Hybrid
Lacnejší variant elektrifikovaného Nira ponúka elektrický motor ako doplnkový pohon. Základom je spaľovací motor 1.6 GDi s max. výkonom 77 kW (105 k), elektrický motor s max. výkonom 32 kW (44 k) mu len dopomáha dosahovať nižšiu spotrebu. Niro hybrid sa dá kúpiť už za 23 190 eur, vtedy ho dostanete vo výbave Silver, štandardom je automatická 6-stupňová prevodovka. Zaujímavosťou je, že benzínový motor nemá turbo a priemerná spotreba vozidla sa pohybuje okolo úrovne 4 l/100 km. O praktickej stránke Nira svedčí aj veľkosť jeho batožinového priestoru až 401 / 1 399 litrov. ### KIA Niro Plug-in Hybrid
Kia Niro PHEV
Niro sa ako káblom nabíjateľný plug-in hybrid predáva za akčné ceny od 31 490 eur (výbava Silver), za top výbavu Platinum zaplatíte minimálne 36 590 eur. Je to stále veľmi pôsobivá cena. Dostanete za ňu vozidlo s benzínovým a elektrickým motorom s maximálnymi výkonmi 77 a 44 kW (105 a 60 k) a čisto elektrickým dojazdom až 50 kilometrov. Kapacita batérie je 24,7 kWh, na štandardnej nabíjacej stanici sa nabije za dve a štvrť hodiny. ### KIA e-Niro príde už čoskoro
Plne elektrické Niro síce zatiaľ nemá slovenské ceny, ale očakávame, že bude patriť k cenovo dostupným elektromobilom na trhu. Čisto elektrický dojazd má podľa dostupných správ dosahovať až 455 kilometrov, akumulátory ponúknu kapacitu 64 kWh. Batožinový priestor dosahuje až 451 litrov, čo je o 50 litrov viac ako v prípade hybridnej verzie. Vylepšila sa aj dynamika, akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne už od 7,8 sekundy. ### KIA Sportage mild-hybrid
Modernizovaná Kia Sportage splní všetky vaše očakávania
Naftový hybrid je jednou z motorizácii SUV modelu Sportage. SUV Sportage sa nenabíja káblom, energiu získava počas jazdy a princípom rekuperácie pri brzdení a spomaľovaní. Získaná energia sa potom používa na pohon elektrického kompresora. Automobil sa ponúka ako mild-hybrid iba v kombinácii s naftovými motormi 1,6 a 2,0 CRDi, využíva 48-voltovú elektrickú sieť. V prípade menšieho motora ponúka max. výkon 104 kW (136 k), v prípade dvojlitrovej verzie až 136 kW (185 k). Všetky naftové hybridy Sportageu majú pohon všetkých štyroch kolies AWD.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.